جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 6, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به اینکه اسلامی که یهود و دشمنان را تقویت می‌کند اسلام نیست، گفت: دشمنان اسلامی می‌خواستند که در درون آن یهودیت و بهائیت رشد کند و ظاهر آن اسلام باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار داشت: تلاش برای علم، معیشت و زندگی آبرومندانه ضرورت دارد و انسان باید تلاش کند که پاک زندگی کند و مال و زندگی وی پاک باشد.

امام جمعه یاسوج، دورویی و دوزبانی را از بدترین کارها دانست و افزود: وقتی خداوند نعمت، مقام و منزلت به انسانی می‌دهد نباید اگر در جایی مشکلی برای وی پیش آمد، او را مورد مذمت قرار دهند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج، ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، ابراز کرد: فرصت اندک و ابدیت برای انسان در پیش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: ما عالم‌های بسیاری را طی کردیم تا به عالم امروز رسیدیم، عالم‌های متعددی نیز در پیش داریم و تنها موردی که می‌تواند سعادت ابدی ما را تامین یا شقاوت ابدی ما را رقم بزند، فعالیت، کار و تلاش در همین عالم است.

امام جمعه شهر یاسوج، جوانی را فرصت ارزشمندی برای عبادت و توشه برداری دانست و اظهار کرد: باید از این فرصت گران‌بها به بهترین نحو استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، به قیام ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ معروف به جمعه سیاه اشاره کرد و گفت: مردم در میدان ژاله قدیم شهر تهران به خیابان‌ها آمدند و تعدادی زیادی از مردم به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه انقلابی‌ها در این روز به میدان آمدند و مردم بعد از نماز عید فطر راهپیمایی کردند، بیان کرد: رژیم شاهنشاهی مردم را به خاک و خون کشید و حدود ۳۰۰ نفر نیز مجروح شدند.

امام جمعه یاسوج این روز را یکی از پایه‌های پیروزی انقلاب اسلامی در ایران دانست و تأکید کرد: وقتی خون انسان مقدسی بر زمین ریخته می‌شود، حکومت اسلامی یا به پیروزی می‌رسد یا تقویت می‌شود.

کسی با کشتن انسان‌های شایسته نمی‌تواند اسلام را سرنگون کند

وی با بیان اینکه کسی با کشتن انسان‌های شایسته نمی‌تواند اسلام را سرنگون کند و برعکس اسلام شکوفا می‌شود، خاطرنشان کرد: این عظمت راه خداوند بوده که مرگ انسان‌های بزرگ و مومن برای جامعه اسلامی برکت است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه بهره‌مندی از نعمت‌های بی‌پایان الهی نصیب انسان‌هایی می‌شود که در راه خدا، اسلام و ارزش‌ها به شهادت می‌رسند و گفت: چنین شخصی علاوه بر اینکه خود حیات پیدا می‌کند، به دیگران نیز حیات می‌بخشد.

وی دومین کنگره ملی سرداران و شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد و اظهار کرد: این کنگره ملی روز یکشنبه هجدهم شهریور ماه بعد از نماز مغرب عشا با حضور فرمانده کل سپاه برگزار می‌شود و می‌طلبد که ادای احترام به مقام معظم شهدا داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با تأکید بر اینکه شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند، یادآور شد: این همه مجد، عظمت و استقلال به برکت فداکاری‌های شهدا است.

امام جمعه شهر یاسوج تصریح کرد: اگر شهدا و افراد مجاهد در طول تاریخ با دشمنان نمی‌جنگیدند، اسلام از بین می‌رفت.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران دارای ظرفیت عظیمی است که می‌تواند همه سنگرها و استحکاماتی که دشمن ساخته را در هم بشکند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به اینکه اسلامی که یهود و دشمنان را تقویت می‌کند اسلام نیست، تصریح کرد: دشمنان اسلامی می‌خواستند که در درون آن یهودیت و بهائیت رشد کند و ظاهر آن اسلام باشد.

امام جمعه یاسوج گفت: دشمنان تلاش می‌کردند کشور ما را در تنگنا قرار دهند، ولی جوانان ما جلوی دشمن ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت حضور مردم در کنگره ملی سرداران و شهدای استان، ادامه داد: حدود ۲۷ اجلاسیه در راستای برگزاری این کنگره بزرگ در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شد که قابل تحسین برای استان و کشور بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، خاطرنشان کرد: وقتی امامی به شهادت می‌رسد، امام دیگر جایگزین وی می‌شود و زمین خالی از حجت نمی‌شود.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: تاکنون حدود هزار و ۲۰۰ سال عمر حضرت حجت(عج) بوده که این لطف الهی است.

وی با اشاره به برگزاری جشن ملی عاطفه‌ها به همت کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: می‌طلبد همه ما در این جشن ملی شرکت داشته باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha