شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 7, 2024
الشيخ يزبك

حوزه/ شیخ محمد یزبک تاکید کرد: مقاومت اسلامی روز به روز حضور و آمادگی خود را برای دفاع، حمایت و تعقیب دشمن ثابت می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمد یزبک رئیس کمیته شرعی حزب الله لبنان، در خطبه نماز جمعه خود در حرم سیده خوله (س) در بعلبک تاکید کرد: مقاومت اسلامی روز به روز حضور و آمادگی خود را برای دفاع، حمایت و تعقیب دشمن ثابت می کند و معادله بازدارنده خود را تحمیل کرده و بر تصمیم و اراده خود اصرار می ورزد و به تهدید ها و فشار ها و وعده وعید ها توجهی نمی کند، بلکه به مسئولیت های انسانی، اخلاقی و اسلامی خود ادامه می دهد.

وی افزود: آیا سکوت و بی طرفی در قتل عام وحشیانه زنان، کودکان و سالمندان و جنگ کشتار جمعی و گرسنگی دادن، توجیه انسان دوستانه ای دارد؟ هیولا را فقط با زور می توان مهار کرد.

شیخ یزبک از همه لبنانی ها خواست که مسئولیت های تاریخی خود را در حفظ استقلال و حاکمیت وطن بر عهده بگیرند و بهترین تجربیات چیزی است که انسان را موعظه کند، لبنانی ها چقدر از تجاوزات اسرائیل آسیب دیده اند و چقدر خون ها و هزینه های هنگفت در طول چند دهه پرداخت کرد.

وی ادامه داد: شواهد قطعی ثابت کرده است که قدرت لبنان در مثلث طلایی مقاومت، ارتش و ملّت است و مقاومت معادله بازدارندگی را بر دشمن تحمیل کرد و این مثلث باید برای حفظ میهن حفظ شود.

عضو هیئت شرعی حزب الله بیان داشت: لبنانی ها باید با جدیت و از نقطه نظر اعتماد و اعتقاد متقابل کار کنند که لبنان وطن نهایی همه است و فقط مردم آن می توانند به تفاهم، مشورت و گفتگو برسند و برای انتخاب رئیس جمهوری تلاش کنند و نهادها را سازماندهی کنند تا سوپاپ اطمینانی برای حفاظت از قانون اساسی و حاکمیت باشند.

وی ادامه داد: جنگ رژیم صهیونیستی و آمریکا در غزه و کرانه باختری و اعمال غیرانسانی توسط وحوش و هیولاهایی که سرود دموکراسی و تمدن سر می دهند و هر آنچه که مربوط به نهادهای به اصطلاح بین‌المللی از جمله شورای امنیت و سازمان‌های حقوق بشر است، پس وجدان انسانی در هر اتفاقی که در غزه و کرانه باختری می افتد کجاست؟ این تبانی بین المللی برای پایان دادن به مسئله فلسطین است.

شیخ یزبک در پایان با طرح پرسش هایی گفت: اعراب کجا و مسلمانان کجا و آیا اظهارات محکومیت و درخواست آتش بس، کافی است؟ چه کسی آزاد است که به آمریکا نه بگوید؟ این یک جنگ آمریکایی است، پس شرافت، عزت، برادری عربی و برادری اسلامی کجاست؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha