شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 7, 2024
کد خبر: 1181389
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
نهم ربیع الاول

حوزه/ برگزاری سلسله نشست‌های معرفتی ۱۰ گام منتظرانه در طول ۱۰ شب در ۱۰ مسجد شاخص استانها از ۸ تا ۱۷ ربیع‌الاول با حضور اساتید بومی و اعزامی از قم برای این ایام پیش‌بینی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام نصوری معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در گفت و گویی با تشریح برنامه‌های نهم ربیع الاول، از برگزاری مسابقه ملی نقش خاتم ۲ (حفظ و مفاهیم ۴۰ حدیث درباره امام مهدی) در این ایام خبر داد و گفت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در نظر دارد در راستای همگرایی بیشتر در برنامه‌های ملی محوریت مسابقه کتابخوانی امسال در همه استان‌ها کتاب نقش خاتم باشد.

وی با بیان اینکه از دفاتر استانی انتظار می‌رود در تبلیغ و ترویج این مسابقه همت عالی داشته باشند، گفت: زمان شروع مسابقه همزمان با نهم ربیع و پایان آن سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) خواهد بود.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد، با اشاره به برگزاری صبحگاه مهدوی در مراکز نظامی و انتظامی با عنوان “عهد سربازی” اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های این ایام چاپ کارت ویزیت همراه با کد QRجهت معرفی بنیاد و فعالیت‌های نهم ربیع الاول در سطح کشور است و در همین راستا بنیاد برای معرفی برنامه‌ها و ظرفیت‌های این مجموعه کارت ویزیت طراحی و چاپ و به تعداد ۵۰۰ عدد به دفاتر استانی ارسال خواهد کرد.

حجت الاسلام نصوری با اشاره به چاپ مجموعه پوستر دولت کریمه و تربیت مهدوی به منظور برگزاری نمایشگاه‌های مهدوی در مراکز فرهنگی و مساجد استان‌ها گفت: برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات مهدوی بنیاد با هماهنگی انتشارات در استان‌ها، تهیه و تدوین ۱۰ جلسه سخنرانی مهدوی از نهم ربیع الاول تا هفدهم ربیع الاول با حضور اساتید و پخش زنده به همراه مسابقه فرهنگی از دیگر برنامه‌های بنیاد به مناسبت نهم ربیع الاول خواهد بود.

به گفته معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، این برنامه در بستر مجازی و با مسابقه‌ای از محتوای جلسات طراحی شده که به افراد برتر جوایزی از طرف دفتر مرکزی اهدا می‌گردد.

وی از تولید بسته محتوایی فرهنگی تبلیغی و ترویجی ویژه نهم ربیع الاول در قالب ویژه‌نامه امان خبر داد و گفت: برگزاری سلسله نشست‌های معرفتی ۱۰ گام منتظرانه در طول ۱۰ شب در ۱۰ مسجد شاخص استان از ۸ ربیع تا ۱۷ ربیع الاول با حضور اساتید بومی و اعزامی از قم برای این ایام پیش بینی شده است.

حجت الاسلام نصوری خاطرنشان کرد: اعزام کارشناس و اساتید مهدویت به مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی به جهت تقارن روز نهم ربیع الاول با روز جمعه، اهتمام در رونق بخشی به دعای ندبه شهر و برگزاری زیارت آل یاسین عصر جمعه در بقای متبرکه، اجرای برنامه‌های مهدوی از قبیل نمایشگاه کتاب، سخنرانی بین خطبه‌ها، برپایی غرفه کودک مهدوی و تقدیر از فعالین مهدوی استان در نماز جمعه روز نهم ربیع، ارسال مجموعه تولیدی کلیپ‌های مهدویت در قالب برنامه آخرین امید جهت هماهنگی پخش در شبکه‌های استانی و حضور کارشناسان اعزامی در برنامه‌های صدا و سیمای استان از دیگر برنامه‌های نهم ربیع خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha