یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
تولید مستند «در رکاب وهب» در اداره رسانه حرم مطهر حضرت عباس (ع)

حوزه/ مستند «در رکاب وهب» با اقتباس از یک داستان واقعی، تولید شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ مستند «در رکاب وهب» در اداره رسانه حرم مطهر حضرت عباس(ع) با اقتباس از یک داستان واقعی در مورد مسلمان شدن یک جوان اروپایی تولید شد.

داستان این مستند در شهر لوزان در کشور سوئیس می گذرد که «ابوالهیل» نویسنده مستند و «سلوان» قهرمان مستند در آن زندگی می کردند. ابوالهیل در گفت و گویی می گوید که رابطه دوستی طولانی با سلوان داشت که این دوستی منجر به مسلمان شدن سلوان و پیروی او از مکتب تشیع شد.

سلوان که به عنوان یک مهندس معمار مشغول به کار است، از یک خانواده مسیحی مذهبی در سوئیس است و او بعد از سال ها دوستی و معاشرت با ابوالهیل و خانواده اش، دین اسلان را پذیرفت.

سلوان در خصوص خانواده اش گفت: خدا را شکر که در یک خانواده مذهبی به دنیا آمدم که این خانواده، احترام و تلاش و کار را به من آموخت و هر چه که دوست داشتم را به من داد. در خانواده من هم مسیحی کاتولیک و هم مسیحی پروتستان وجود داشت و من الحمدالله مسلمان شیعه شدم.

ابوالهیل در خصوص انگیزه اش از نوشتن سناریوی این فیلم مستند تصریح کرد: آنچه که من را به نگارش سناریوی فیلم وا داشت، نیاز روز افزون نسل های جدید چه مسلمان و چه غیرمسلمان به چنین محتوایی است و مستند بازتاب زیادی به خصوص در اروپا داشت.

وی افزود: افرادی متعددی با من تماس گرفتند و از احساس مشترک خود با قهرمان مستند، صحبت کردند و بابت بیان حقایق تاریخی پنهان شده، تشکر نمودند.

نام این فیلم مستند از نام وهب بن عبدالله الکلبی از شهدای واقعه کربلا گرفته شد، وهب یک مسیحی بود تا این که با امام حسین(ع) دیدار کرد و پس از آن مسلمان شد و همراه با امام حسین(ع) بود تا این که در واقعه عاشورا به شهادت رسید.

ابوالهیل می‌گوید: از اینکه می‌بینم کلماتی که نوشتم تبدیل به فیلمی شد که در تریبون‌های رسانه‌ای در حرم مطهر العباس (ع) پخش می‌شود، احساس غرور و خوشحالی می‌کنم.

این نویسنده و سناریو نویس با آثار مستند تلویزیونی به دنبال انتشار معارف اسلام و نشر فرامین ائمه اهل بیت (علیهم السلام) در محافل هنری و مردمی است.

اداره رسانه حرم مطهر حضرت عباس (ع) به نمایندگی از مرکز تولیدات هنری الکفیل، پشیتبانی از تولید فیلم مستند در رکاب وهب را بر عهده گرفت.

«علی البدری» رئیس بخش رسانه آستان مقدس عباسی بر تمایل این آستان برای تولید آثار هنری جهت کاهش تاثیر تهاجم فرهنگی به جوامع اسلامی، تاکید دارد.

البدری می گوید: همه کسانی که در این دوران پرشتاب زندگی می کنند، پس از هجوم فناوری به خانه های مردم با چالش هایی روبرو هستند. این چالش ها نشان دهنده یک بحران انسانی در زندگی مردم در این زمان است. ما باید با این تغییرات اجتماعی برخورد کنیم و ایده‌ها و ارزش‌ها را به گونه‌ای ارائه کنیم که متناسب با این زمان پرشتاب، کوتاه و متنوع باشد.

وی خاطرنشان کرد: آستان مقدس عباسی اقدام به تولید مجموعه وسیعی از آثار تجسمی از جمله فیلم‌های داستانی و مستند کرده است که این آثار، داستان اهل بیت علیهم السلام و یاران بزرگوارشان را روایت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha