پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ |۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 12, 2024
اردکانی

حوزه / کارگردان سینما گفت: معمولاً نحوه نمایش فیلم‌های دفاع مقدسی یا دینی در سینما مطلوب نیست پس باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که تولیدات ارزشی نیر بتواند در معرض دید مردم قرار بگیرد.

جواد اردکانی کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه سینمای دفاع مقدس می‌تواند به تمامی ژانرها تعمیم پیدا کند، گفت: برای پرداختن به موضوعات دفاع مقدسی، تنها مسیر سینمای جنگ نیست بلکه می‌توان در دیگر گونه‌ها نیز به دفاع مقدس نظر کرد. برای مثال یک فیلم اجتماعی نیز می‌تواند از داستانی دفاع مقدسی بهره برد.

وی افزود: دفاع مقدس یک معنای گسترده است که تمام زندگی را در بر می‌گیرد برای همین آن را نباید محدود به یک شکل و زبان خاص کرد حتی فیلم‌های کودک هم می‌تواند محل مناسبی برای موضوعات مورد نظر باشد تنها کافیست فیلمسازی که پشت دوربین چنین کاری قرار می‌گیرد هم تخصص لازم را داشته باشد هم مفاهیم و آرمان‌های دفاع مقدس را قلباً درک کرده باشد.

به گفته این کارگردان، فیلمی که بتواند به زوایای پنهان دفاع مقدس در آثار سینمایی توجه کند مطمئناً مورد توجه مخاطبان نیز قرار خواهد گرفت چون مردم بارها ثابت کرده‌اند از کارهایی که در این حوزه حرف برای گفتن دارد استقبال می‌کنند اما مشخص است اگر فیلم یا سریالی بخواهد بر پایه کلیشه‌های رایج تکرار مکررات کند با استقبال خوبی مواجه نخواهد شد.

اردکانی اظهار کرد: باید توجه داشت معنا و مفهوم دفاع مقدس تنها به جهاد رزمندگان اسلام در طول ۸ سال جنگ تحمیلی خلاصه نمی‌شود بلکه دفاع امروز هم ادامه دارد. جهاد مدافعان حرم و یا جهاد علمی دانشمندان هسته‌ای، نوعی از دفاع مقدس است. لازم به ذکر است برای بالا رفتن کیفیت چنین کارهایی لازم است حتماً از آثار مربوطه حمایت به عمل آید.

این فیلمساز در پایان بیان کرد: منظور از حمایت صرفاً به تولید خلاصه نمی‌شود. به نظرم حمایت اصلی باید در اکران صورت گیرد چون آثار این حوزه نمایش خوبی را در سینماها به خود اختصاص نمی‌دهند. معمولاً نحوه نمایش فیلم‌های دفاع مقدسی یا دینی در سینما مطلوب نیست پس باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که تولیدات ارزشی نیر بتواند در معرض دید مردم قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha