چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار امام جمعه چرام

حوزه / حجت‌الاسلام افشار با اشاره به نقاط قوت پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری، گفت: پرداخت سریعتر وام ازدواج و کمتر کردن کارمزدهای زیاد این وام، باعث مفاسد کمتر اجتماعی و دوری از خطر پیری جمعیت خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید نور الله افشار امام جمعه چرام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه از یاسوج، با اشاره به اینکه وام ازدواج باعث تشویق جوانان به ازدواج می‌شود، اظهار داشت: البته گاهی اوقات جوانان برای دریافت وام ازدواج تا یک سال و نیم در صف انتظار می‌مانند که این مسأله باعث و منشأ اختلافاتی بین زوجین می‌شود که از سطح مالی پایینی برخوردار هستند و برای تشکیل و ادامه زندگی روی این وام حساب کرده‌اند.

حجت‌الاسلام افشار ابراز کرد: زوجین برای رهن مسکن، تجهیز آن و راه‌اندازی کسب و کار مورد نظر خود نیازمند این وام هستند که با تأمین نشدن آن در تمام آن‌ها ناکام می‌مانند.

وی از مراجعات عدیده به دفتر امام جمعه چرام در این رابطه خبر داد و گفت: این گلایه‌ها و اختلافاتی که به خاطر فقر مالی برای زوجین در اولین ماه‌های ازدواج به وقوع پیوسته، برای هر انسانی آزار دهنده است.

امام جمعه شهر چرام ادامه داد: این در حالی است که خطر چاله جمعیتی و پیری جمعیت ایران اسلامی را تهدید می‌کند و ما وظیفه داریم به هر نحو ممکن از این خطر دور شویم.

حجت‌الاسلام افشار، با بیان اینکه در عرصه وام فرزند آوری با مشکلاتی روبرو هستیم، ابراز کرد: دولت و بانک‌ها باید به وعده‌های خود در زمینه ازدواج و فرزند آوری عمل کنند تا جوانان با قاطعیت در راه تشکیل خانواده و ادامه این مسیر گام بردارند.

امام جمعه چرام، با انتقاد از کارمزد وام‌های ازدواج که مورد انتقاد برخی مراجع و گریبانگیر زوجین است، تصریح کرد: پانزده میلیون تومان در سال اول و سیزده میلیون تومان برای سال دوم به عنوان کارمزد وام ازدواج مبلغ گزافی است که جوانان قادر به پرداخت آن نیستند، متأسفانه دریافت این مبالغ از سوی بانک به عنوان کارمزد علاوه بر اقساط هر ماهه تا سال‌های آخر ادامه دارد.

وی ادامه داد: دولت باید در این مسیر تسهیل‌گری لازم را انجام دهد، این مبلغ به عنوان مزد کاری است که بانک انجام می‌دهد، بنابراین دولت می‌تواند با بررسی درست و منطقی این کارمزد را به حداقل برساند و باعث خرسندی مردم و جوانان شود.

حجت‌الاسلام افشار به راه‌های تسهیل کننده دیگری در امر ازدواج و فرزندآوری اشاره کرد و یادآور شد: حمایت از جوانان در این مسیر، باعث کاهش مفاسد اجتماعی و جلوگیری از ابتلا به پیری جمعیت خواهد شد تا ایران اسلامی سرافرازتر از همیشه به موفقیت‌های بزرگ دست یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha