یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
کد خبر: 1194590
۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
رستمی

حوزه/ رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها از آغاز نام نویسی ازدواج دانشجویی از ۵ آبان خبر داد و گفت: این نام نویسی تا ۳۰ آبان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در نشست خبری آغاز بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی که امروز در نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه برگزار شد، افزود: ازدواج یکی از موضوعات اجتماعی، فرهنگی و دینی است که باید به عنوان مسئله راهبردی در جامعه ایران یاد شود.

وی گفت: ازدواج یکی از ماموریت‌های مهم متولیان دانشگاه‌ها در نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه‌ها است و در اسناد بالادستی هم به عنوان موضوع مهم از آن یاد می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ادامه داد: یکی از الگوی مهم الگوی زیست ایرانی اسلامی است و این امر جزء ماموریت همه دستگاه‌های فرهنگی کشور است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود: همسفر تا بهشت طرحی برای تامین اهداف حمایت از تشکیل خانواده و توسعه نشاط و زندگی سالم و ثبت خاطره ماندگار در جهت تسهیل در ازدواج دانشجویی پرداخته است.

به گفته رستمی امروزه، موضوع اهمیت به پنجره جمعیتی و حفظ کیان جامعه مورد توجه تمام دستگاه هاست، تاخیر در ازدواج یکی از عوامل آسیب زا در رشد جمعیت است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: تجربه زیسته در فضای دانشگاه و مطالعات دقیق و آماری نشان می‌دهد که ازدواج دانشجویی یکی از مهم‌ترین ازدواج‌ها در پایداری خانواده است و فروپاشی خانواده و طلاق در ازدواج‌های دانشجویی جزء کمترین نمونه هاست و آمارهای کمتر از ۶ درصد را نشان می‌دهد.

وی افزود: در دانشگاه‌ها کسب طلایی ازدواج را داریم یعنی جوانان ۱۸ تا کمتر از ۳۰ سال بهترین رده سنی در دوران طلایی ازدواج دانشجویی هستند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: سال گذشته به علت محدودیت در ثبت نام‌ها ۱۰ هزار و ۳۰۰ زوج دانشجو نام خود را در سامانه ثبت کردند و ۷ هزار و ۳۰۰ زوج به مشهد مقدس در قالب طرح همسفر تا بهشت اعزام شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی افزود: از امروز یک شنبه، ۲۹ مهر ۱۴۰۳ بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی آغاز می‌شود و از ۲۶ آبان تا ابتدای ماه مبارک رمضان ۳۰ کاروان زوجین دانشجو به مشهد مقدس اعزام می‌شوند و سرفصل‌ها متناسب با اقتضائات آنها طراحی شده است و ثبت نام‌ها از ۵ آبان آغاز می شود و تا ۳۰ آبان ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha