دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 21, 2024
تبریز

حوزه/ تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «پاییز آمد» روز یکشنبه در زنجان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، همزمان با شانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت آئین رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «پاییز آمد» در مصلای خاتم الانبیای شهر زنجان برگزار شد.

تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «پاییز آمد» رونمایی شد

متن تقریظ مقام معظم رهبری به این شرح است:

«بسمه تعالی

عشقی آتشین، علمی پولادین و ایمانی راستین چهره نگار زندگی این دو جوان است، که با نگارشی زیبا و رسا در این کتاب تصویر شده است.

این نیز از همان روایات صادقانه است که شنیدن و خواندن آن امثال این حقیر را خجالت زده می‌کند و فاصله نجومی‌شان با این مجاهدان واقعی را آشکار می‌سازد.»

کتاب «پاییز آمد» روایت زندگی فخرالسادات موسوی و سردار احمد یوسفی فرمانده واحد مهندسی رزمی سپاه ناحیه زنجان است که در ۲۴۰ صفحه به قلم گلستان جعفریان نوشته و توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.

شهید احمد یوسفی یکم اردیبهشت سال ۱۳۳۵ در شهرستان زنجان دیده به جهان گشود، سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد و سپس به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت.

وی در فعالیت‌های دوران انقلاب در زنجان، نقش مهمی داشت و بزرگترین راهپیمایی زنجان با هدایت و برنامه ریزی او انجام شد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت یکسال به طور افتخاری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری داشت، یوسفی از شهدای شاخص شهر زنجان و یکی از افرادی بود که سنگ بنای سپاه ناحیه زنجان را نهاد و عضو شورای سپاه بود.

«پاییز آمد» نه تنها روایتی از زندگی شخصی و خانوادگی دو شخصیت است، بلکه در بطن خود بسیاری از واقعیت‌های تلخ و شیرین دوران دفاع مقدس را نیز به تصویر می‌کشد.

این کتاب، به نوعی تلاقی عشق و جنگ است، عشقی که در سایه جنگ معنا پیدا می‌کند و جنگی که به واسطه عشق و ایمان، قابل‌تحمل و مبارزه‌پذیر می‌شود.

زندگی فخرالسادات موسوی و سردار شهید احمد یوسفی، در واقع نمونه‌ای است از هزاران زوج ایرانی که در سال‌های سخت جنگ، نه تنها برای بقا و حفظ زندگی شخصی خود تلاش می‌کردند، بلکه برای حفظ کشور و ارزش‌های معنوی جامعه نیز جنگیدند.

نویسنده، با نگاهی دقیق و انسانی، به لحظات سخت و طاقت‌فرسای زندگی این زوج می‌پردازد، لحظاتی که پر از دلتنگی، ترس و امید است، اما در نهایت همیشه با ایمان و اراده‌ای قوی همراه می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha