جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه چهاربرج

حوزه/ حجت الاسلام جلالی گفت: ما نباید تنها به نگارش کتب مختلف در رابطه با پیامبر(ص) و دین اسلام اکتفا کنیم بلکه باید کار هنری و تبلیغی را با شیوه‌های جدید و با استفاده از روش‌های موجود شروع کنیم و نه فقط در جمهوری اسلامی، بلکه در همه‌ی جهان اسلام، آن را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام اصغر جلالی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به سالروز آغاز ولایت امام زمان(عج)، اظهار داشت: توجّه به نظارت امام زمان(ع) بر رفتارهایمان، اصلی‌ترین راهکار خودسازی و تزکیه نفس است و توجه به نظارت امام زمان(عج) به ما در رعایت تقوا کمک می‌کند و این احساس حضور امام زمان، ما را به ظهور ایشان نزدیک می‌کند.

وی با اشاره به ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت، گفت: وجود نورانی پیامبر اکرم(ص)، بزرگترین مایه‌ وحدت در همه‌ ادوار اسلامی بوده و امروز هم می‌تواند باشد و اعتقاد آحاد مسلمانان به آن وجود اقدسِ بزرگوار، با عاطفه و عشق توأم است و پیامبر گرامی اسلام، مرکز و محور عواطف و عقاید همه‌ مسلمانان بوده و همین محوریت از موجبات انس دل‌های مسلمین و نزدیکی فِرَق اسلامی با یکدیگر به حساب می‌آید.

امام‌جمعه چهاربرج، با اشاره به اینکه بزرگترین تبلیغ برای اسلام، شاید همین باشد که ما چهره‌ پیامبر اسلام را برای بینندگان و جویندگان عالم روشن کنیم، ابراز کرد: بسیار بجاست قبل از آنکه دشمنان و مخالفان، با روش‌ها و شیوه‌های فرهنگی و هنری پیچیده‌ خود، چهره‌ آن بزرگوار را در اذهان مردمِ بی‌خبرِ عالم مخدوش کنند، مسلمانانِ هنرمند و مطلع و آشنا به شیوه‌های گوناگون در عالم، با بیان، تبلیغ و تبیین راجع به آن شخصیت معظّم و مکرّم، کار علمی و فرهنگی و هنری و تبلیغی بکنند.

وی خاطرنشان کرد: نباید تنها به نگارش کتب مختلف اکتفا کنیم بلکه باید کار هنری و تبلیغی را با شیوه‌های جدید و با استفاده از روش‌های موجود، شروع کنیم و نه فقط در جمهوری اسلامی، بلکه در همه‌ جهان اسلام آن را انجام دهیم، روش و منش زندگانی نبی مکرم اسلام اگر جهانگیر شود خیلی از مشکلات جهان برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام جلالی، با اشاره به اینکه امروز راه سیدالشهدا راه خدا است، تصریح کرد: راه صاحب الزمان(عج) راه خداست و انقلاب اسلامی هم نمادی از این راه سید الشهدا و صاحب الزمان(عج) است، هرکه می‌خواهد تکلیف خود را با خدا و سید الشهدا و صاحب الزمان(عج) و با انقلابِ برخاسته از راه سرخ سید الشهداء(ع) و راه سبز انتظار صاحب الزمان(عج) یعنی انقلاب اسلامی مشخص کند.

امام‌جمعه چهاربرج به برگزاری رزمایش الی بیت المقدس اشاره کرد و گفت: اولین رزمایش الی بیت المقدس را خداوند متعال انجام داد و شرکت کنندگان در این رزمایش جهانی هم انبیاء و ملائکه به رهبریت نبی مکرم اسلام(ص) بودند، ما برای اینکه به معراج برسیم مانند نبی مکرم اسلام باید این سیر را انجام دهیم و بیت المقدس را از دست غاصبان صهیونیستی نجات دهیم.

وی اظهار کرد: ما بسیجیان باید آگاهیمان را از جهان بیشتر کرده و برای رسیدن به بیت المقدس، ابعاد چهارگانه خودمان یعنی خودشناسی، خداشناسی، جهان شناسی و دشمن شناسی را تقویت کنیم و در این راه سخت باید کمر همت را محکم بست.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha