جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
تسلیت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری رئیس پژوهشکده بین المللی عروه الوثقی در پیامی ارتحال آیت الله محفوظی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری رئیس پژوهشکده بین المللی عروه الوثقی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
إِذَا مَاتَ المُؤْمِنُ الفَقِیهُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلاَمِ ثُلْمَةٌ لاَ یَسُدُّهَا شَیْءٌ

ارتحال فقیه برجسته، عالم پارسا و مرجع تقلید شیعیان، حضرت آیت‌الله العظمی عباس محفوظی(رحمة الله علیه) موجب تألم و تأثر فراوان گردید.

این عالم فقیه و روحانی وارسته از شاگردان برجسته مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی (ره) در حوزه علمیه قم و نجف و از پیشگامان نهضت حضرت امام بودند و نقش به سزایی در استقرار و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتند. ایشان در کنار تلاش برای استحکام نظام اسلامی در مسئولیت‌هایی چون نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و شورای عالی انقلاب فرهنگی، در سنگر مقدس حوزه علمیه قم و جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه به تربیت طلاب و علما مشغول شدند و حیات پربرکتشان آراسته به فضائل نشر معارف دینی و اصول اخلاقی بود و در عین حال از هیچ کوششی برای خدمتگزاری به اقشار مختلف مردم فروگذار نکردند و با تأسی به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مروج علمی و عملی مکتب تشیع بودند

آن شخصیت برجسته همچنین دارای سوابق و مقامات روحی و معنوی و فضائل اخلاقی برجسته بودند و ارتباط ویژه ایشان با مرحوم آیة الله العظمی بهجت (قدس سره) و سیره عملی ایشان، آن را به خوبی نمایان میسازد.

اینجانب رحلت این عالم پرهیزگار را به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، شاگردان و ارادتمندان ایشان و بیت شریف معظم له تسلیت و تعزیت گفته و از خداوند متعال برای آن عالم وارسته، علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی خواستارم.

دکتر محمدحسین مختاری
رئیس پژوهشکده بین المللی عروه الوثقی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha