شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 14, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین اثنی عشری

حوزه/ مدیر دفتر فقه معاصر گفت: «امسال از اساتید خارج و به خصوص اساتیدی که چند سال سابقه تدریس فقه معاصر دارند می‌خواهیم که وارد موضوعات خاص تر شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین اثنی عشری در گفتگو با خبرگزاری حوزه ضمن تاکید بر اقبال کم نظیر اساتید و طلاب به دروس فقه معاصر اظهار کرد: «در سال ۱۳۹۷ برای اولین بار در جلسه‌ای در حضور مدیر و مسئولین محترم حوزه این پیشنهاد را مطرح کردم که مناسب است از اساتید برجسته دروس خارج بخواهیم موضوعات جدید هم مورد بحث قرار دهند. یادم هست که در آن جلسه برخی با لبخند خود، غیر ممکن بودن این امر را گوشزد می‌کردند. اما امروز به لطف حق تعالی حدود ۱۰۰ درس خارج فقه معاصر در موضوعات مختلف برگزار می‌گردد و حدود ۵۰ جلد کتاب تا امروز در موضوعات معاصر منتشر شده و ۲۰ جلد جدید هم به زودی خواهد آمد. این به این معنا است که تحول اجتهادی صحیح در حوزه واقع شده و آنچه مقام معظم رهبری و بسیاری از بزرگان حوزه ـ حفظهم الله تعالی ـ می‌خواستند جامه عمل پوشیده است. از این به بعد تلاش در بالا بردن کیفیت و ورود به حوزه‌های سخت‌تر را خواهیم داشت.»

مدیر دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه افزود: امسال از اساتید خارج و به خصوص اساتیدی که چند سال سابقه تدریس فقه معاصر دارند می‌خواهیم که وارد موضوعات خاص تر شوند.

وی بیان کرد: همان طور که بحمد الله دروس فقه هوش مصنوعی با جدیت و اقبال گسترده طلاب از سال گذشته آغاز شده است، باید برخی موضوعات خاص که هنوز درسی در آن نداشتیم از امسال به آرامی شروع شوند. توضیح آنکه فعلا ۳۲ عنوان درس خارج فقه معاصر مصوب و در سامانه نجاح قابل ثبت و انتخاب است.

استاد حوزه بیان کرد: امسال از این موضوعات تاکنون ۲۲ عنوان انتخاب شده است و هر چند در برخی از این عناوین با تراکم بیشتر اساتید مواجه هستیم، ولی درخواست داریم که در روزهای آینده انتخاب‌های هوشمندتری را شاهد باشیم و موضوعاتی که انتخاب نشده‌اند نیز مورد توجه اساتید واقع شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اثنی عشری در پایان اظهار کرد: در موضوعات ۱۰ گانه زیر هنوز ثبت درس نداشتیم و منتظر ثبت درس از جانب اساتید عزیز و بعد انتخاب توسط طلاب هستیم که از همین لحظه می‌توانند در نجاح اقدام نمایند: فقه احیای حقوق عامه، فقه امنیت، فقه پولشویی، فقه حریم خصوصی، فقه حقوق بشر، فقه شخص حقوقی و شرکت های سهامی، فقه فضای مجازی، فقه مالکیت فکری، فقه محیط زیست، فقه ورزش.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha