شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 14, 2024
صفایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، طلاب را به داشتن تحصیلات عالیه و الگو بودن برای جامعه سفارش کرد و گفت: طلاب و روحانیون لازم است مجاهدت در عرضه دین و دفاع از دین داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر اظهار داشت: در نظام کلان، آداب وجود بر دو قائده است، یکی تکوینی، چیزی که آفریده می‌شود و در یک نظم و بر اساس یک قائده مشخص در حال حرکت هستند، اما یک نظام دیگر نیز وجود دارد که آن نظام هدایتی انسان است.

امام جمعه بوشهر افزود: رسیدن به مقام عبودیت که بالاترین مقام انسانی است به نظام هدایت نیاز دارد، خداوند متعال با قرآن، تورات و انجیل این نظام هدایت را به وسیله انبیا عرضه می‌کند و بعد انبیا الهی، ائمه اطهار(ع) هستند که نقش هدایت گری دارند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: حضرات معصومین یک فرد هستند، در جغرافیای کلان بشری توسعه جغرافیا بسیار است پس باید کسانی باشند که در کنار حجت خدا بتوانند نظام هدایتی را مدیریت کنند. آن جامعه که در زمان حضور و ظهور در خدمت حجت خدا هستند و نظام هدایتی را فهم و مدیریت و اجرا می‌کنند، روحانیت است. بنابراین هویت روحانیت، هویت هدایتی الهی است و به عنوان خط اول هدایت دینی با محوریت حجت خدا تکلیف خاص هدایت بر دوش دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های این هدایت افزود: روحانیت ابتدا باید خود هدایت شود، دین را بفهمد و دوم ایمان به دین داشته باشد و آن را در خود تحقق دهد و سپس مجاهدت در تبلیغ نماید. این کار سبب می‌شود تا بتواند تولید علم کرده و در شرایط خاص زمانی تشخیص دهد که دین خدا را چگونه اجرا کند. از طرفی باید بصیرت داشته باشد که فریب نخورد و بتواند مجاهدت در راه خدا داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری مهمترین وظیفه طلاب را تهذیب و تبلیغ عنوان کرد و ابراز داشت: ابتدا باید روحانیت و طلاب در حوزه، عمیق و دقیق درس بخوانند، اینگونه نباشد که در آینده با یک شبهه‌ای متوقف شوند. آینده جهان، تهاجم نرم دشمنان به جامعه اسلامی و تخریب مبانی اسلامی است، بنابراین روحانیت باید قوی و بر اساس بنیان‌های علمی فوق العاده، بتواند پاسخ بدهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روحانیت باید الگوی نظام اسلامی و اهل ایمان، تقوا و بصیرت و مجاهدت باشد اظهار داشت: نظام آموزشی و تربیتی حوزه عام است، شما طلاب هستید که از بستری که آماده شده، بتوانید استفاده کنید و تا زمانی که ایمان به کار و مجاهدت در کار و مدیریت نداشته باشید موفق نخواهید شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر طلاب را به داشتن تحصیلات عالیه و الگو بودن برای جامعه سفارش کرد و افزود: طلاب و روحانیون لازم است مجاهدت در عرضه دین و دفاع از دین داشته باشند.

وی تاکید کرد: از فضایی که حوزه فراهم کرده با همه کاستی‌هایی که دارد استفاده کنید و زمان را از دست ندهید؛ باید با برنامه ریزی دقیق و جدی مدیریت تحصیلی کنید و نظم در زندگی و تحصیل داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری طلاب را به انس با قرآن توصیه کرد و بیان داشت: در رابطه با قرائت صحیح، حفظ و توجه به مفاهیم قرآن کوشش کنید و نیز در مسائل سیاسی نگاه ما به فرمایشات مقام معظم رهبری باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار توجه جدی طلاب به درس اخلاق شد و گفت: درس اخلاق را جدی بگیرید و در آن حضور داشته و در خود پیاده کنید.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ۲۷ استاد دارد گفت: در خصوص مشاوره برای همه پایه‌های مدرسه برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha