شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 14, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری ، در مراسم آئین تکریم و معارفه امام‌ جمعه شهرستان اسلام‌آباد غرب

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: امام‌ جمعه باید با هرکسی و از هرجناحی که متدیّن و انقلابی است و واقعاً در مسیر انقلاب و شهدا گناه حرکت می‌کند، ارتباط غنی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین غفوری ، در مراسم آئین تکریم و معارفه امام‌ جمعه شهرستان اسلام‌آباد غرب گفت: اسلام‌آباد غرب از همه جهت شهرستانی ویژه است، زمینه کار و خدمت‌گزاری در آن فراوان است و نیاز به تلاش و فعالیت شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، با بیان اینکه امام ‌جمعه قبل از آن که امام‌ جمعه باشد، عالِم شهر است ، گفت: مردم برای امور دینی خود به عالم رجوع می‌کنند، برای اینکه امام‌جمعه، به بهترین شکل ممکن این مأموریت را به انجام برساند و ایفای نقش کند، باید با مردم ارتباط داشته باشد.

وی در ادامه گفت: امام‌ جمعه باید با هرکسی و از هرجناحی که متدیّن و انقلابی است و واقعاً در مسیر انقلاب و شهدا گناه حرکت می‌کند؛ ارتباط غنی داشته باشد، نظر مبارک مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) این است که ائمه جمعه در عزل‌ و نصب‌ها مداخله نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به اینکه احدی در جابجایی ائمه جمعه، تأثیر ندارد، گفت: انتصابات و جابجایی ائمه جمعه فقط با تشخیص مصلحت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه صورت می‌پذیرد که تجربیات ائمه‌ جمعه در نقاط دیگر استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، با یاد آوری این نکته که اگر کسی ادعا کند که من در جابجایی امام‌جمعه مؤثر هستم، یقین بدانید دروغ می‌گوید، خاطر نشان کرد: بنده به ‌عنوان عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه کشور، بیان می‌کنم که هیچ‌کس قدرت دخالت، نفوذ و تأثیر در تصمیم شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه را ندارد.

گفتنی است که در مراسم آئین از تلاش‌های چهار ساله حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید روح‌الله زمانی موسوی، تقدیر و حجت‌الاسلام ‌والمسلمین احمد زارعی ، به ‌عنوان امام ‌جمعه جدید شهرستان اسلام آباد غرب، معرفی گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha