دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 16, 2024
کد خبر: 1183438
۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۶
آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه معصومیه تفرش

حوزه/امام جمعه شهرستان تفرش گفت:لازم است طلاب با تجهیز خود به علم و اخلاق در راستای تمدن نوین اسلامی و گسترش آن به سراسر جهان گام بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه معصومیه تفرش با حضور حجت‌الاسلام اجرایی امام جمعه این شهرستان فرماندار ، رئیس دانشگاه بین المللی تفرش، شهردار ، رئیس شورای شهر، هیات امنا و اساتید حوزه برگزار شد.

امام جمعه شهرستان تفرش اظهار داشت: طلابی که وارد حوزه های علمیه می شوند مورد عنایت خاص حضرت بقیه الله اعظم هستند و باید قدر جایگاه خود را بدانند.

وی گفت: طبق آیه نَفر، این آیه از آیاتی است که برای حجیت خبر واحد به آن استدلال شده است:" و ما کان المؤمنون لینفروا کافة فلولا نفر من کل فرقة منهم طائفة لیتفقهوا فی الدین و لینذروا قومهم اذا رجعوا الیهم لعلهم یحذرون ؛ شایسته نیست مؤمنان همگی به سوی میدان جهاد کوچ کنند، چرا از هر گروهی ، طایفه ای از آنان کوچ نمی کنند و طایفه ای بمانند تا از دین آگاهی پیدا کنند و به هنگام بازگشت به سوی قوم خود ، آنان را انذار نمایند تا از مخالفت فرمان پروردگار بترسند.

حجت‌الاسلام اجرایی بیان داشت:اکنون جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت جهانی خود است و لازم است طلاب با تجهیز خود به علم و اخلاق در راستای تمدن نوین اسلامی و گسترش آن به سراسر جهان گام بردارند.

وی در ادامه به بیان نقاط قوت حضور حوزه علمیه خواهران در شهرستان پرداخت و خاطر نشان ساخت: مسئولین وظیفه دارند همچون گذشته و هرچه بیشتر به حل مشکلات حوزه خواهران و حمایت از آنها اقدام نمایند.

حجت الاسلام اجرایی از زحمات خانم موسوی مدیر مدرسه علمیه معصومیه تفرش قدردانی کرد که علی رغم مشکلات فراوان این مدرسه با قوت به کار و فعالیت در حوزه و سطح شهر مشغول می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha