سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
شیخ "ابراهیم ابراهیمی

حوزه/ شیخ ابراهیمی گفت: تعصبات نابجا، نسبت‌های ناروا و اهانت به مقدسات یکدیگر از معضلات بسیار مهمی است که در جامعه نفاق ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، شیخ ابراهیم ابراهیمی امام جمعه اهل سنت جزیره قشم در هشتمین وبینار سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی که امروز به همت مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه اختلاف در باورها غیر قابل انکار است، اظهار داشت: در طول تاریخ، انسان‌ها بر اساس فهم و درک خود از مسائل با یکدیگر دچار اختلاف می‌شوند، چرا که اختلاف یک امر طبیعی است.

وی ادامه داد: باید توجه کرد برخی معضلات موجود در جامعه ممکن است وحدت را با چالش روبه رو کرده و در نتیجه اتحاد جامعه اسلامی را بر هم بزنند.

امام جمعه اهل سنت قشم خاطرنشان کرد: تعصبات نابجا در دین بسیار خطرناک است، نسبت‌های ناروا دادن به هم و اهانت به مقدسات یکدیگر، از معضلات بسیار مهمی است که در جامعه نفاق ایجاد می‌کند.

شیخ ابراهیمی، با بیان اینکه اگر بخواهیم در بین پیروان مذاهب وحدت ایجاد کنیم باید ارزش‌های اخلاقی را در جامعه ترویج بدهیم، ابراز کرد: ما باید اختلاف را در بین مذاهب به رسمیت بشناسیم، ما به عنوان یک مسلمان باید به یکدیگر احترام متقابل بگذاریم.

وی یادآور شد: مسلمانان باید اهل مدارا باشند و با یکدیگر به گفت‌وگوی ایده آل بپردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha