سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
حجت الاسلام و المسلمین "سید شفقت حسین شیرازی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسین شیرازی گفت: آزادی فلسطین یک وظیفه دینی و اخلاقی برای تمامی مسلمانان است و می‌طلبد که همه ما برای تحقق این هدف ارزشمند با هم متحد شویم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید شفقت حسین شیرازی معاون بین الملل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در وبینار نهم سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی، ضمن تشکر از تلاش‌های مجمع تقریب و دبیرکل آن و دیگر دست‌اندرکاران کنفرانس وحدت، اظهار داشت: مسئله فلسطین از مقدس‌ترین مسائل امت اسلام و رمز کرامت انسان و مبارزه با ظلم و استبداد است.

وی تأکید کرد:مسئله مردم مظلوم فلسطین که به تنهایی در مقابل بدترین و دشمن‌ترین قدرت اشغالگر ایستاده است، تنها مختص این ملت نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسین شیرازی یادآور شد: ملت فلسطین، از زمان‌های دور از اشغال ستمگر و قتل و کشتار و آوارگی در رنج است، اما علی‌رغم همه اینها عقب نشینی نکرده و محکم ایستاده، این ملت با فداکاری و خون خود معنای کرامت انسانی را به تصویر می‌کشد و تبدیل به الگویی برای مقاومت و ایستادگی و درسی در عزت و پایداری برای آزادگان سراسر دنیا شده‌ است.

وی تأکید کرد: مسئله فلسطین فقط مختص فلسطینی‌ها نیست، بلکه مسئله هر انسانی است که به عدالت و حقیقت ایمان دارد، آزادی فلسطین یک وظیفه دینی و اخلاقی برای تمامی مسلمانان است و می‌طلبد که همه ما برای تحقق این هدف ارزشمند با هم متحد شویم.

معاون بین الملل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان، خاطرنشان کرد: وحدت امت اسلامی تنها راه برای تحقق پیروزی در این مسئله و تفرقه و پراکندگی، بزرگترین دشمن ماست.

وی تأکید کرد: باید اختلافات ثانوی را کنار بگذاریم و در مسائل بزرگ و مهم، از جمله مسئله فلسطین و اهداف مشترک با هم متحد شویم، وحدت امت و ملت‌های اسلامی، قدرت آنها را در مقابله با چالش‌ها و دشمن صهیونیستی افزایش می‌دهد.

معاون بین الملل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان، یادآور شد: دشمن صهیونیستی سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن، را دنبال می‌کند که با وحدت می‌توان نقشه‌های دشمن را که به تجزیه کشورهای اسلامی منجر می‌شود و آن را در مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیست ناتوان می‌سازد، خنثی کرد.

وی خاطرنشان کرد: وحدت، مانع اسرائیل در به وجود آوردن شکاف‌های داخلی در مسیر تحقق اهدافش می‌شود و امت اسلام می‌تواند با وحدت، در دفاع از ملت فلسطین تحول به وجود آورد و از آن حمایت همه جانبه داشته باشد تا فشار بین المللی بیشتری به اسرائیل وارد شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسین شیرازی تأکید کرد: وحدت اسلامی، راهبرد مقابله با اسرائیل از همه جهات از جمله سیاسی و اقتصادی است و ما باید همه ابزارهای خود از جمله مالی، رسانه‌ای و سیاسی را در مقابله با رژیم صهیونیستی به کار گیریم، صدای مردم فلسطین را به کل جهان برسانیم و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را در جوامع بین المللی فریاد بزنیم.

وی ابراز کرد: ما باید فرهنگ مقاومت در مقابل دشمن را برای نسل‌های آینده تقویت کنیم و به جوانان خود در مورد مسئله فلسطین و اهمیت مقاومت و ارزش‌های حق و عدالت آگاهی‌سازی کنیم و به آنها بیاموزیم که فلسطین، تنها قطعه‌ای از زمین نیست، بلکه رمز کرامت و آزادی است.

معاون بین الملل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان، اظهار کرد: شرایط کنونی می‌طلبد که همه ما هوشیارتر و بیدارتر از قبل باشیم، باید با کوشش‌های صورت گرفته برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که برای تسویه مسئله فلسطین صورت می‌گیرد، مقابله کنیم که این عادی سازی، خیانتی به خون شهدا و تلاش‌های اسرا و زخمی‌هاست.

وی تصریح کرد: آنچه بعد از طوفان الأقصی در فلسطین شاهد بودیم، فصل جدیدی از فصل‌های مقاومت قهرمانانه بود که ملت شجاع فلسطین آن را نوشت و رمزی برای اراده‌ آزاد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسین شیرازی خاطرنشان کرد: ملتی که با قلب و ایمان خود در مقابل دشمنی قوی ایستاد و ثابت کرد نیروهای اشغالگر هرچه قدرت هم که داشته باشد، اما آنکه پیروز است، جبهه حق خواهد بود.

وی تأکید کرد: ملتی که در قلب خود پرچم آزادی را حمل می‌کند، خسته نمی‌شود، این سرزمینی که خداوند آن را مقدس گردانیده، امانتی بر گردن همه ماست و دفاع از آن و تلاش برای آزادسازی آن وظیفه دینی و اخلاقی است، پس همه باید با هم متحد شویم و اختلافات خود را برای این هدف ارزشمند کنار بگذاریم.

معاون بین الملل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان یادآور شد: امروز مقاومت مردم فلسطین، مقاومت همه ماست، امروز امتحان اراده و قدرت ماست و بیش از هر زمانی نیاز به اتحاد داریم و باید از مقاومت و این ملت مظلوم حمایت همه جانبه داشته باشیم تا سرزمین فلسطین آزاد شود و خون شهدا و رنج اسرا و مقاومت آزادگان برای ما چراغی باشد که راه را به سوی آزادی و کرامت روشن می‌کند و ما را در کمک کردن به ملت فلسطین و بازگردان حقوقش یاری می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha