سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
حسینعلی یوسف علیزاده نشست خبری مدیرکل حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس

حوزه / سردار یوسفعلی زاده گفت: ویژه برنامه های دفاع مقدس در مساجد، حسینیه ها، هئیت های مذهبی، با استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی، مردم نهاد و نهاد های دولتی با برگزاری بیش از 3 هزار برنامه در سطح استان خراسان رضوی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، سردار حسینعلی یوسفعلی زاده مدیرکل اداره حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی، در نشست خبری پیرامون برنامه های هفته دفاع مقدس در استان که ظهر امروز سه شنبه ۲۷ شهریورماه در جمع خبرنگاران برگزارشد با طرح این سوال که چرا مناسبت های ملی دفاع مقدس باید گرامی داشته شود؟ اظهار کرد: تبلیغ، ترویج، تبیین حماسه بی نظیر وتحول آفرین که از منظر امام خمینی (ره) به عنوان معجزه قرن و حماسه بی نظیر که منجربه خلق هویت مجدد شده ضروری است.

وی با بیان اینکه باید پیرامون دفاع مقدس گفتگو و تبیین شود، افزود: ضمن اینکه با پیوند مقاومت سکه رایج و گفتمان اثرگذار، فعال و پرکاربرد این روزهای انقلاب اسلامی است.

گفتمان مقاومت رویکرد بین المللی دارد

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان آمریکایی گفت: در سمت درست تاریخ ایستادید و دیگر اینکه عضوی از جبهه مقاومت در مقابل ظلم و ظالم هستید لذا گفتمان مقاومت رویکرد بین المللی دارد.

سردار یوسفعلی زاده با اشاره به تلاش های دشمن و تهاجم فرهنگی او به ارزش های دفاع مقدس افزود: یکی از اقداماتی که دشمن انجام می دهد به دنبال انحراف، غفلت از این دستاورد استراتژی ملی و دینی است.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب درباره تلاش های دشمن با استفاده از ابزارهای رسانه می فرمایند؛ رسانه های غربی و آمریکایی به دنبال یک عملیات روانی علیه ایران است که به ما القا کند از دشمن بترسیم ودر حوزه های مختلف نظامی، اقتصادی و سیاسی و از آنها حساب ببریم.

سردار یوسفعلی زاده خاطر نشان کرد: امپراطور رسانه غرب تلاش دارد که این نظام اسلامی را تمام شده بداند آنها ناکام هستند و جبهه مقاومت باید تلاش عمده خود را در ترویج و تبلیغ در مقابل بدخواهی های علیه نظام اسلامی با تلاش مجاهدانه ادامه دهند.

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه بعضی ها می گویند مبارزه کافی است سازش کنید هر دو این رویکردها هزینه دارد، اظهار داشت: هزینه سازش خسارت است و هزینه مقاومت ارزش است در پرتو مقاومت به شهادت می رسیم وقتی سازش می کنیم همه عزت ها، منافع و کرامت ها از بین می رود در چالش بین مقاومت و سازش پرچم مقاومت و هیهات من الذله در دست ما است.

وی با اشاره به اینکه دستور العمل چهل و چهارمین سال بزرگداشت دفاع مقدس خردادماه سال جاری به این استان ابلاغ شده است و ستادگرامی داشت و هماهنگی های لازم صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: در تمام شهرستان های ستادگرامی داشت توسعه پیدا کرده است، همچنین در دانشگاه ها و مدارس به پایگاه های مقاومت افزوده شده است.

برگزاری سه هزار برنامه در هفته دفاع مقدس در استان خراسان رضوی

مدیرکل اداره حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به برگزاری جلسه ستاد و دیدار فعالان حوزه دفاع مقدس، نیروهای مسلح با آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: ویژه برنامه های دفاع مقدس در مساجد، حسینیه ها، هئیت های مذهبی، با استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی، مردم نهاد و نهاد های دولتی با برگزاری بیش از 3 هزار برنامه در سطح استان خراسان رضوی برگزار می شود.

سردار یوسعلی زاده به برگزاری 26 ویژه برنامه مهم در سطح استان خراسان رضوی و مشهد اشاره کرد و ادامه داد: تجلیل و نکوداشت سراسری از پیشکسوتان مقاومت و فعالان حوزه مقاومت با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه 4 مهرماه برگزار می شود؛ پخش زنده سخنرانی امام خامنه ای در تالار قدس حرم رضوی و در مصلی های نماز شهرستان های استان خراسان رضوی باحضور پیشکسوتان مقاومت و دفاع مقدس این استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این برنامه از ۱۱۰ هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس در استان خراسان رضوی تجلیل خواهد شد، افزود: در روز 5 مهر تجدید میثاق با شهدا غبارویی مزار شهیدان و نیز دیدار با خانواده های شهدا، ایثارگران، برگزارمی شود همچنین یادواره شهدا در محله ها، مساجد روستاها برگزار خواهد شد.

سردار یوسفعلی زاده سخنرانی، روایت گری، برنامه های محوری با موضوع جهاد تبیین از دیگر برنامه های این نهاد در هفته دفاع مقدس بیان کرد و گفت: تبلیغات محیطی در سطح شهر مشهد و شهرستان های استان خراسان رضوی، رونمایی از کتاب با موضوع دفاع مقدس، توسعه و برگزاری جشنواره ورزشی، فرهنگی، افتتاح یادمان شهدا، پخش فیلم های سینمایی دفاع مقدس در یکی از سینماهای مشهد از جمله برنامه های اداره حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha