سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
سردار کبیری پور

جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب(ع)، "در راه فتح قله‌ایم" را شعار برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال اعلام کرد و از برگزاری نمایشگاه یادیاران در باغ موزه دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار مهدی کبیری پور جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب (ع) استان قم در نشست خبری کمیته نیروهای مسلح ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان قم که امروز در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) برگزار شد گفت: برنامه ها به طور کلی در قالب ۳۸ عنوان برنامه و ۸۵۶ فعالیت برنامه‌ها جدول بندی شده که با همت عزیزان و مسئولان در این ایام پیگیری خواهد شد.

وی ضمن گرامیداشت دوران دفاع مقدس ادامه داد: برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس با برنامه هر ساله رژه نیروهای مسلح آغاز خواهد شد که امسال ما توفیق داریم در خدمت عزیزان‌مان در ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران هستیم و مسئولیت رژه بر عهده این عزیزان است. با این برنامه به طور رسمی هفته دفاع مقدس آغاز می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به برگزاری برنامه تجلیل از پیشکسوتان، گفت: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس روز ۳۱ شهریور انجام می‌شود.

سردار کبیری پور با اشاره به برگزاری نمایشگاه یادیاران، توضیح داد: یکی از اتفاقات مهم هفته دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه یادیاران است که امسال در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد و دوستان ما از دو سه ماه پیش مشغول هستند و طراحی‌های آن را انجام داده اند و سعی شده موضوعات روز در این نمایشگاه پررنگ دیده شود.

وی با بیان اینکه شعار برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال "در راه فتح قله‌ایم" است، افزود: نمایشگاه یادیاران قرار است دوران رشادت‌های دفاع مقدس را روایت کند و از جنگ دیروز به جنگ پیچیده امروز برسد. غرفه‌های متنوعی پیش بینی شده و حتی غرفه ویژه دانش آموزان که در طراحی و موضوع کاملاً مشارکت داشتند.

جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به روایتگری لشکر عملیاتی مردم پایه سپاه استان در نمایشگاه یادیاران، یادآور شد: تونلی را طراحی و آماده کرده اند که قرار است ما را به سفر زمان ببرد؛ از دوران دفاع مقدس شروع می‌کنند و تا ماجراهای مرزبانی و مأموریت‌هایی که در دفاع از مرزهای شمال غرب داشتند بیان می‌شود و سپس به جنگ سوریه می‌رسند و به موضوعات امروز می‌پردازند.

وی ادامه داد: بخشهای متنوع فرهنگی و ارائه‌های مختلفی که در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تدارک دیده شده. بحث‌های هوش مصنوعی به صورت ویژه ارائه خواهد شد. نمایش جنگ افزار، موضوعات مختلف از جبهه مقاومت و ... وجود دارد. بخش مهم نمایشگاه که در خاتمه پرداخته می‌شود، نمایش "مردان آسمانی" است که قرار است رأس ساعت ۲۱ هر شب آغاز شود و روایتگری خوبی را با فضای نمایشی و دکور سازی که انجام شده از انقلاب اسلامی شروع می‌شود تا به شرایط روز ختم شود.

سردار کبیری پور افزود: برنامه دیگر نواختن زنگ مقاومت در مدارس است که با مراسم‌های مختلفی در خود مدارس همراه می‌شود، چون مصادف با بازگشایی مدارس به طور معمول برنامه دارند و بخش مهمی پرداختن به دفاع مقدس و موضوعات شهدا است که در قالب یادواره یا ویژه برنامه تقریباً در اکثر مدارس دنبال کنیم.

جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب (ع) با اشاره به برنامه تجلیل و تکریم فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس عنوان کرد: این برنامه ویژه امسال است که با ارتباط با مراسم اصلی در تهران، به سخنرانی رهبر معظم انقلاب به صورت زنده گوش فرا خواهیم داد. در پایان برنامه نیز هر استان تجلیل خود را از منتخبین و فرماندهان شهید انجام می‌دهد که روز چهارم مهرماه این برنامه به طور کشوری و ملی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بحث مهمانی لاله‌ها و عطرافشانی گلزارهای شهدا که روز پنجشنبه پنجم مهرماه در همه گلزارهای شهدای استان انجام می‌شود و تقسیم کار صورت گرفته تا شاهد برنامه خوبی به طور گسترده در این زمینه باشیم.

سردار کبیری پور با اشاره به سخنرانی پیش از خطبه ها در نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: سخنرانی پیش از خطبه‌ها هر سال انجام می‌شود و یکی از مسئولان نیروهای مسلح در این روز سخنرانی خواهد داشت.

وی ادامه داد: رزمایش فرهنگی رهروان شهدای ۲ که جزو برنامه‌های خوب و مؤثری بود که سال قبل هم انجام شد را امسال هم خواهیم داشت و موضوع آن دیدار و سرکشی از سه هزار خانواده شهید است و با تقسیم کاری که بین دستگاه‌ها صورت گرفته، همه ادارات و نهادها مشارکت می‌کنند و هر کدام سهمی دارند.

جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به برگزاری همایش نقش بانوان در دفاع مقدس، ابراز داشت: این همایش با همکاری امور بانوان استانداری و بسیج خواهران دنبال می‌شود که اطلاع رسانی آن نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: برپایی نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی شامل کتاب و عکس دفاع مقدس در مدارس، دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها و محله‌ها به صورت فراگیر در ایام هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده است؛ پاسداشت روز سرباز را پنج شنبه پنجم مهرماه خواهیم داشت که سربازان نمونه و ایثارگر تجلیل خواهند شد؛ برنامه‌های دیگر شامل اجرای تئاتر، سرود، نمایش فیلم‌های دفاع مقدس و شب خاطره و شب شعر در مدارس، دانشگاه‌ها و سازمان‌ها و همچنین مساجد و محلات برنامه ریزی شده شد.

سردار کبیری پور با اشاره به اعزام راویان و رزمندگان دفاع مقدس به مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز مختلف را با هدف ترویج ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: پخش فیلم قلب رقه در مساجد و پایگاه‌های منتخب انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: پویش ویژه هفته دفاع مقدس را در قالب مانور رسانه‌ای داریم. همچنین طبق سنت دیرینه، مساجد، مدارس و بسیاری از ادارات و ارگان‌ها شاهد برپایی یادواره‌های شهدا هستند که در حقیقت این فصل فصل یادواره‌هاست و بخش عمده‌ای از برنامه یادواره شهدا و برنامه تأثیرگذار آبروی محله در این هفته انجام می‌شود. همچنین مسابقات مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، کتابخوانی و علمی در رده‌های مختلف بسیج و در اقشار مختلف پیگیری و برگزار خواهد شد، ایستگاه‌های صلواتی و نشست‌های تبیینی و موضوعات این چنینی نیز دنبال خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه استان قم با اشاره به برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در کهک، اظهار داشت: این همایش در قم و کهک با همکاری مرکز تربیت بدنی سپاه، شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان برگزار خواهد شد.

وی، برگزاری مسابقات ورزشی، افتتاح مرکز مشاوره شمیم کریمه و تکمیل، مرمت و بهره برداری از 70 پایگاه بسیج در شهرها و روستاها، بهره برداری از ۱۹ باب منزل تعمیر شده خانواده شهدا، ۲۱ باب منزل نیازمندان، ۲۲ پروژه عام المنفعه شامل آسفالت معابر روستایی، شبکه برق، لایروبی قنوات، وزیع سه هزار بسته لوازم التحریر، برگزاری جشنواره روایت جهاد و ... را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha