چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
شعر دفاع‌مقدس

حوزه/ دبیر علمی بیست و ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان بوشهر، از برگزاری مسابقات داستان کوتاه با موضوع دفاع مقدس موسوم به "یوسف" خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مصعب یحیایی دبیر علمی سیزدهمین داستان کوتاه دفاع مقدس موسوم به "یوسف" عصر امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را با موضوعات داستان کوتاه در حوزه دفاع مقدس و مقاومت به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیر علمی بیست و ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان بوشهر، با اشاره به فراخوان این جشنواره و موضوعات آن، گفت: در بخش ویژه معرفی شخصیت و جایگاه ممتاز انقلابی مجاهد نستوه مبارز شهید شاخص‌ سال استان حجت‌الاسلام والمسلمین شهید ابوتراب‌ عاشوری انتخاب شده است.

یحیایی با اشاره به موضوعات بخش عمومی، یادآور شد: میراث‌های ماندگار دفاع مقدس(شهدا، رزمندگان، آزادگان و جانبازان)، شعر مقاومت اسلامی و امنیت ملی داخلی و خارجی، شعر دفاع‌مقدس با بهره‌گیری از مضامین عاشورایی، شعر دفاع‌مقدس، ولایت‌محوری و جهاد تبیین(شعر ویژه ایران قوی، پرچم، ایمان و امید، هویت ملی، محرومیت‌زدایی و حرکت‌های جهادی)، تجلی‌ مردم در شعر دفاع‌مقدس(نقش زنان، روحانیون، دانشجویان، دانش آموزان، کارگران و کارمندان)، شعر دفاع‌مقدس در قالب‌های ویژه(کودک و نوجوان، طنز، سرود، ترانه و گویشی) به‌عنوان موضوعات عمومی در این جشنواره خواهد بود.

وی با اشاره به شرایط شرکت در این جشنواره، ابراز کرد: این جشنواره ویژه استان بوشهر است و ارسال شعر در قالب‌های «کلاسیک، نیمایی، آزاد، ترانه و گویشی» بلامانع است.

دبیر علمی بیست و ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان بوشهر، بیان کرد: محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد و تعداد آثار حداقل یک و حداکثر پنج اثر می‌باشد، همچنین ارسال ۱۰ تا ۲۰ شعر در قالب‌های کوتاه، دوبیتی، رباعی و شعر کوتاه نو بلامانع است.

وی با بیان اینکه به صاحبان آثار برتر در بخش مختلف جشنواره جوایزی تقدیم خواهد شد، اظهار کرد: هر شاعر مجاز به شرکت در تمام بخش ‌ها بوده، اما تنها در بخش برتر تجلیل خواهد شد و آثار برتر استان‌ها به جشنواره ملی دفاع مقدس راه خواهد یافت، همچنین اشعار ارسالی نباید در جشنواره‌های پیشین حایز رتبه شده یا در کتاب چاپ شده باشد.

یحیایی آخرین مهلت ارسال آثار در هر دو جشنواره را تا پایان مهر ماه عنوان کرد و گفت: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق پیام‌رسان ایتا، روبیکا، واتس‌آپ به شماره ۰۹۳۷۵۷۲۵۶۹۲ یا به آدرس الکترونیکی Defa.adabiyat.bushehr@gmail.com ارسال نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha