جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
کد خبر: 1184204
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۶
حفظ آثار همدان

حوزه/ مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: یادبود شهدای قراویز در راستای معرفی نقش رزمندگان استان همدان در انسداد و ممانعت از حرکت دشمن در سر پل ذهاب به ثبت ملی رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سردار مهدی ظفری، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با تاکید بر اینکه هفته دفاع مقدس هفته تحول و اخلاق است، افزود: باید ببینیم آیا جامعه ما اخلاقی است و آیا ما افرادی اخلاقی هستیم یا خیر؟ و آیا ما بنای این را داریم کارهای اخلاقی را رعایت کنیم؟‌ چنین مسائلی را باید اصحاب رسانه به آن توجه داشته باشندو آن را مطالبه کنند.

وی تاکید کرد: ما وارث تاریخ هستیم و نباید بگذاریم حقیت از بین برود، ما وارث امام حسین(ع) و تاریخ انبیا و اولیا هستیم و باید این تاریخ را توسعه دهیم و این جرات را به خرج دهیم که بگوییم سرباز امام زمان (عج) هستیم همانطور که شهید سلیمانی به سربازان می‌گفت اینها سربازان امام زمان (عج) هستند بنابراین اصحاب رسانه نیز در جایگاهی که در آن قرار گرفته اند باید به این مسئله‌ توجه داشته باشند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان سردار سلیمانی را شخصیتی ممتاز و مسئولیت پذیر عنوان کرد وگفت: باید تحولی در این نگاه تکراری ایجاد کنیم چراکه جامعه نیاز به تهمت و بدگویی ندارد، به عنوان نمونه اگر من بتوانم به عنوان‌ یک سرباز این جرات را داشته باشم که سر کلاس دانش‌آموزان با همین ظاهر امروزی خود حضور یابم و به آنها بگویم که این لباس، لباس فردی است که فدایی شماست، شک نکنید آن فرد دانش‌آموز و جوان نیز حرف مرا می‌پذیرد، اما متاسفانه یک شکاف رخ داده و ما نتوانسته‌ایم با این نسل ارتباط خوبی برقرار کنیم‌.

ظفری گفت: هنر اصحاب رسانه این است که این شجاعت را داشته باشند و به من و امثال من بیاموزند که چگونه در این حوزه ورود کنم چرا که ما غفلت کردیم و حالا باید از این مرز بندی‌ها عبور کنیم.

ظفری از ثبت ملی یادبود شهدای قراویز خبر داد وگفت: دفاع مقدس یک واحد کل است ما یک قطعه از تاریخ جنگ را در جبهه میانی سرپل ذهاب داشتیم که در آن منطقه نقش رزمندگان استان همدان در انسداد و ممانعت از حرکت دشمن، برجسته است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان با تاکید بر اینکه نقش استان همدان در ممانعت از حرکت دشمن نقشی تاریخی است افزود: اگر این نقش را از دفاع مقدس جدا کنیم مانند یک لکه مبهمی در تاریخ این دوران خواهند ماند؛به طوریکه ما در آن منطقه فرمانده و سربازان شهید بسیاری را تقدیم کردیم و عملیات 11 شهریور، کوره موش و تنگه حاجیان و غیره را نیز رزمندگان استان در همین منطقه انجام دادند بر همین اساس با پیگیری انجام گرفته قرار است یادبودی در منطقه ایجاد شود تا اینگونه یادمان شهدای همدان در گوشه‌ای از تاریخ ثبت شود.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان دوران دفاع مقدس کسانی اند که در آن شرایط سخت جنگ نیز مراقب رعایت حدود الهی بودهاند افزود: پیشکسوتان دفاع مقدس امروز هر اتفاقی که رخ دهد همواره در میدان حضور دارند.

ظفری در بخش دیگری از سخنانش درباره برنامه تجلیل از پیشکسوتان تصریح کرد: تجلیل از پیشکسوتان در این هفته به صورت سراسری برگزار می‌شود و افراد مستمع سخنان رهبر انقلاب خواهند بود؛ پیشکسوتان دفاع مقدس پیشکسوتان تاریخ انقلاب هستند قطعا این جنس از پیشکسوتان با دیگر پیشکسوتان سایر حوزه ها متفاوت‌اند چرا که آنها کسانی اند که منطقه‌ای مانند شلمچه و شهادت و زخمی شدن رزمندگان را دیده اند.

نقش استان همدان در دفاع مقدس نقشی تاریخی است

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha