جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت الاسلام جهانشیری مدیر مرکز اسلامی استان خراسان رضوی

حوزه/ مدیر مرکز اسلامی خراسان رضوی گفت: علما که همانند پیامبر (ص) رسالت تبلیغ و تبیین و هدایت گری امت اسلامی را قبول کردند امروز موضوع وحدت نیاز مبرم عصر حاضر و آینده ما است ؛تحت هیچ شرایطی نمی توان وحدت را کنار گذاشت .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام علیرضا جوانشیری مدیر مرکز اسلامی خراسان رضوی، در همایش بزرگداشت وحدت که در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، در جمع ائمه جماعات، مدیران مدارس اهل سنت استان خراسان رضوی اظهار داشت: پیامبر(ص) مهر و مهربانی با ولادت و نبوت خود، ارتباط بین خلق و خالق را به روز رسانی کرد و به سطح این ارتباط ارتقاء بخشید.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) مشعلی از هدایت را بر بام بشریت و انسانیت روشن ساخت و بساط گمراهی و گمراه کنندگان را بر هم زد، گفت: مشخصه مهم و اصلی پیامبر هدایت به وحدت و اخوت و برادری در پرتو اسلام عزیز بود ؛ نبی مکرم اسلام در طول ۲۳ سال مجاهدت خستگی ناپذیر جمعیت پراکنده پیروان خودش را در هویت واحد و حقیقی به نام امت اسلام گرد هم آورد.

مدیر مرکز اسلامی خراسان رضوی توضیح داد: هویتی که در فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از علمای اهل سنت به درستی به آن تاکید شده این است که وحدت هیبت می‌بخشد و هیبت یک امت، قدرت می آفریند و قدرت یک جامعه عامل مهم بازدارنده در مقابل دشمنان قسم خورده اسلام می‌شود.

حجت الاسلام جوانشیری خاطرنشان کرد: مشکل عمده امروز امت اسلام این است که نتوانسته این هیبت را از جمعیت کثیری که دارد استفاده کند لذا جمعیت ما کثیر است اما تاثیر گذاری ما به اندازه این جمعیت نیست .

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) امت را به تحرک،فعالیت و تعاون برادرانه و مهربانانه دعوت کردند، افزود: جامعه نبوی، فعال ، پویا، همگرا و مسئولیت شناس در مقابل مسائل جهان اسلام است.

مدیر مرکز اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در عصر حاضر امروز انفعال جمع کثیری از جامعه اسلامی در مقابل اختلافات غصه بزرگی است ، اظهار کرد: علما که همانند پیامبر (ص) رسالت تبلیغ و تبیین و هدایت گری امت اسلامی را قبول کردند امروز موضوع وحدت نیاز مبرم عصر حاضر و آینده ما است ؛تحت هیچ شرایطی نمی‌ توان وحدت را کنار گذاشت.

حجت الاسلام جوانشیری دراین باره توضیح داد: مشکلات و کمبودهایی وجود دارد که باید در حوزه حقوق شهروندی در تریبون‌های متعدد امت اسلامی پیگیری کرد؛ در جمهوری اسلامی هر کسی با هر ذهنیتی ، مذهبی با هر قومیتی از حکومت در صورت مشروط بودن مطالبات شهروندی با کمی تأمل و رفع مشکلات خواسته های او برآورده خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی به خاطر حضور علمای با بصیرت شیعه و سنی در موضوع وحدت پیش قراول استان‌های دیگر است ، اضافه کرد: هیچ جای مانند ایران در جهان اسلام این مقدار وقت گذاری و هزینه پذیری نسبت به موضوع وحدت و مقاومت در جهان اسلام وجود ندارد .

مدیر مرکز اسلامی خراسان رضوی تأکید کرد: نقطه آرمانی ما این است که به جایی برسیم که طبق فرمایش مقام معظم رهبری اجازه ندهیم دستان خبیث و کثیفی از فضای آلوده به اختلاف و انشقاق بین امت بخواهند بر علیه اسلام سوء استفاده کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha