جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
کد خبر: 1184341
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹
نشست علمی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: نشست علمی هفته وحدت با موضوع" شاخصه‌های حجاب از منظر مذاهب اسلامی" با حضور طلاب و اساتید خواهر اهل سنت و شیعه در بندرعباس برگزار شد.

خانم سمیه احمدی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) بیان کرد: نشست علمی هفته وحدت با موضوع "شاخصه‌های حجاب از منظر مذاهب اسلامی" با حضور طلاب و اساتید خواهر مدارس علمیه اهل سنت و شیعه روز گذشته با هدف هم‌افزایی بین طلاب شیعه و سنی، شناخت مفاهیم و شاخصه‌های مرتبط با حجاب در مذاهب اسلامی در مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) بندرعباس برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این نشست که با صحبت‌های دبیر علمی شروع شد، هر کدام از اساتید به بررسی و تعریف حجاب شرعی از نظر مذهب شیعه و شافعی و وجوب چه مقدار از پوشش برای زنان، آیا گذشت زمان اجازه تغییر میزان پوشش را می‌دهد، آیا فقط پوشیده بودن شرط حجاب است، آیا پوشش محلی زنان بندرعباس شاخصه‌های حجاب را دارا می‌باشد پرداختند.

احمدی تاکید کرد: عصاره و چکیده مباحث این بود که حجاب، یک نماد وحدت است که بین فقه شیعه و فقه شافعی اختلافی در این مسئله وجود ندارد و در جزئیات نیز با هم یکسان هستیم.

وی اظهار داشت: خانم عباسی مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان در این نشست ضمن خیرمقدم به میهمانان، با بیان اینکه وحدت یک مقوله مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری(حفظه الله) است، با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه "اگر وحدت‌ با انسجام‌ و استحکامی که‌ تا کنون‌ بوده‌، محفوظ بماند، مطمئنا این‌ ملت‌ و کشور به‌ هدف‌های انقلاب‌ خواهد رسید"، تاکید کرد: وحدت عامل بسیاری از پیروزی‌های مملکت ما در ادوار مختلف به‌ویژه ۸ سال دفاع مقدس بوده است.

نشست علمی" هفته وحدت" در بندرعباس برگزار شد+ عکس

وی به تبیین دوره و معرفی اساتید این نشست پرداخت و گفت: ارائه دهندگان خانم‌ها جمیله شرف استاد دانشگاه فرهنگیان پیرامون ریشه حجاب در فقه شافعی و زینب عطاءالهی استاد حوزه و دانشگاه پیرامون ریشه حجاب در آیات و روایات و فقه امامی و دبیر علمی نشست نیز خانم آسیه گلستانی از اساتید مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) هستند.

نشست علمی" هفته وحدت" در بندرعباس برگزار شد+ عکس

در پایان میهمانان، با اهداء هدیه و سفره کریمانه اهل بیت(علیهم السلام) بدرقه شدند.

نشست علمی" هفته وحدت" در بندرعباس برگزار شد+ عکس

نشست علمی" هفته وحدت" در بندرعباس برگزار شد+ عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha