شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
امام جمعه شبانکاره

حوزه/حجت‌الاسلام پردل گفت: آمریکا به دنبال منافع خود و باج گیری است نه برادری و دوستی با ملت‌ها، آمریکا شیطان بزرگ است و شیطان بزرگ خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد پُردل امام جمعه شبانکاره ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه هفته وحدت فرصت تقویت همگرایی مسلمانان و مقابله با دشمنان است، ‌ اظهار داشت: نقطه مقابل وحدت و اتحاد، تفرقه و تـشتت اسـت، دشمنان با تمام توان، وحدت اسلامی را نشانه گرفته‌اند و با تمام ابزار و وسایل خود در این راه تلاش می‌کنند.

وی افزود: در حقیقت هفته وحدت، میراث‌ گران‌بهای حضرت امام راحل (ره) است، پس از امام خمینی(ره) نیز رهبر معظم انقلاب همواره و در شرایط گوناگون حافظ وحدت مسلمانان حول محور پیامبر گرامی اسلام بودند.

امام جمعه شبانکاره، ادامه داد: انقلاب اسلامی ثبات، امنیت کشور، تمامیت ارضی و حفاظت از مرزها را که آماج تهدید جدّی دشمنان قرار گرفته بود ضمانت کرد و معجزه پیروزی در جنگ هشت‌ساله و شکست رژیم بعثی و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی و شرقی‌اش را پدید آورد.

امام جمعه شبانکاره تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی مجاهدت‌های جوانان در میدان‌های سخت از جمله دفاع مقدس با ذکر و دعا و روحیه برادری و ایثار همراه شد و ماجراهای صدر اسلام را زنده و در برابر چشم همگان نمایان کرد.

وی عنوان کرد: پدران و مادران و همسران با احساسِ وظیفه دینی از عزیزان خود که به جبهه‌های گوناگون جهاد می‌شتافتند دل کندند و سپس، آنکه با پیکر خون‌آلود یا جسم آسیب‌دیده آنان رو به رو شدند، مصیبت را با شکر همراه کردند.

حجت الاسلام پردل بیان کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران در هیچ معرکه‌ای حتی با آمریکا و صدام گلوله اول را شلیک نکرده و در همه موارد پس از حمله دشمن از خود دفاع کرده و البته ضربه متقابل را محکم فرود آورده است، این انقلاب اسلامی از آغاز تا امروز با صراحت و شجاعت در برابر زورگویان و گردن‌کشان ایستاده است.

امام جمعه شبانکاره با بیان اینکه استکبار جهانی، رژیم خبیث معاند بعثی را به ادامه جنگ تشویق می‌کرد، ابراز کرد: ما در مقابل دفاع از کشور خودمان و دفاع از اسلام عزیز در مقابل هر مهاجمی ایستاده‌ایم، مهاجم می‌خواهد ابرقدرت باشد، می‌خواهد قدرت کم باشد، فرقی در نظر ما ندارد، برای‌ ما واجب است تا از نوامیس اسلام و نوامیس خودمان و از کشور اسلامی دفاع کنیم و تا مادامی‌که در حال دفاع هستیم، با هر قدرتی که بخواهد بر ما هجمه کند، مقابله می‌کنیم و هیچ هراسی نداریم.

وی تصریح کرد: آن‌چیزی که موجب شد این جنگ هشت سال ادامه پیدا کند، عوامل پشت پرده استکبار جهانی بودند که صدام را تشویق می‌کردند، به او وعده می‌دادند، امکانات می‌دادند.

امام جمعه شبانکاره، با بیان اینکه ما هیچ وقت با آمریکای جنایتکار و متحدان آمریکا برادر نخواهیم شد، اظهار کرد: دست سران استکبار جهانی به خون میلیون‌ها انسان بی‌گناه و مسلمانان مظلوم عالم آغشته است، کسانی که تمام قدرت و تلاش خود را برای زمین زدن اسلام و انقلاب اسلامی و مسلمانان جهان به کار می‌برند، هیچ وقت دوست و برادر نخواهیم بود.

حجت‌الاسلام پردل ادامه داد: آمریکا به دنبال منافع خود و باج گیری است نه برادری و دوستی با ملت‌ها، آمریکا شیطان بزرگ است و شیطان بزرگ خواهد ماند و این شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل هیچ وقت از سر زبان‌ها نخواهد افتاد.

امام جمعه شبانکاره، با اشاره به اینکه برای آموزش و پرورش هرچه هزینه کنیم، سرمایه‌گذاری است، عنوان کرد: از محورهای مهم برنامه‌های اجرایی کشور در برنامه‌های توسعه و اسناد تحول بنیادین، موضوع بسیار مهم آموزش و پرورش است، موضوعی که به اعتقاد رهبر معظم انقلاب «برای آموزش و پرورش هرچه هزینه کنیم سرمایه‌گذاری است» و به همین دلیل ایشان علاوه بر تاکید بر لزوم ثبات در مدیریت آموزش و پرورش و انتصابات بر پایه شایسته‌سالاری، بر اهمیت «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» بارها تأکید کردند و گفتند «در باب آموزش‌وپرورش، یک سرفصل که از همه مهم‌تر است، مسئله‌ تحول است».

وی تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه هفتم توسعه کشور، نویدبخش تحولات بزرگی در نظام آموزشی و پرورشی کشور هستند، در این برنامه هفت ماموریت کلیدی برای دولت در نظر گرفته شده که هدف نهایی آن‌ها ارتقای عدالت آموزشی، تقویت مهارت‌ها و ایجاد "مدرسه الگو" به عنوان الگوی مطلوب برای مدارس ایرانی است.

امام جمعه شبانکاره عنوان کرد: ۱۲۰ هزار مدرسه کشور بزرگترین دارایی دولت جمهوری اسلامی ایران است و هر مدرسه‌ یک ایران کوچک و مدیر مدرسه راهبری‌ترین مدیر برای ساختن آینده هر کشور است، پس نباید از مدرسه غفلت کنیم و بازگشت به مدرسه را علاج حل مشکلات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور بدانیم.

وی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها نسبت به تربیت و تحصیل فرزندان خود حساسیت بیشتری به خرج دهند، خاطرنشان کرد: نقشه و دسیسه‌های زیادی از طرف دشمنان جهت انحراف نسل جدید وجود دارد و اینکه خیال کنیم فرزند ما در مدرسه است و دیگر همه چیز خوب و درست است و تربیت می‌شود این کافی نیست، تربیت فرزند باید اول در محیط خانواده شکل بگیرد و بعد در محیط مدرسه و مدرسه خانه دوم است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha