جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: مطالبه‌ مردم از دولت و از منطقه آزاد ماکو این است که با تزریق اعتبار کلان، در اتمام پروژه فاضلاب شهر ماکو قدم‌های مؤثری بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس الگوی مقاومت و قوی شدن در گام دوم انقلاب اسلامی بود و چه در زمان جنگ تحمیلی و چه الان، عده‌ای از زبان دشمن سخن می‌گویند که هزینه‌ سازش کمتر از هزینه‌ مقاومت است.

وی افزود: در حالی که ایده‌ مقاومت در مقابل کفار، اجانب و مستکبران یک ایده‌ کاملا قرآنی است و مبنای اعتقادی و دینی دارد، چون مبنای این مقاومت پیامی است که همه‌ انبیاء الهی برای آن مبعوث شدند.

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: همه پیامبران الهی یک پیام واحد برای انسان‌ها داشتند، وَ لَقَدْ بَعَثْنَا فی کُلِّ اُمَّه رَسُولاً أنِ اعْبُدُوا اللهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ، ما در هر امتی رسولی برانگیختیم که خدای یکتا را بپرستید و از طاغوت اجتناب کنید.

امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: طاغوت آن نیروی شیطانی است که می‌خواهد خود را جای خدا بگذارد و مصداق آن در عصر حاضر آمریکا است، جبهه‌ استکبار با محوریت آمریکا و قبل از آمریکا با محوریت انگلیس سال‌های طولانی بر کشورهای اسلامی سلطه داشتند، اما با تحقق‌انقلاب اسلامی برمبنای آموزه‌های دینی، مقاومت در منطقه شکل گرفت، مقاومتی که امروز از آن صحبت می‌شود مقاومت در مقابل استکبار است.

وی ابراز کرد: به طور قطع حفظ عزّت، استقلال و هویت دینی مسلمانان درگرو مقاومت و ایستادگی است.

حجت الاسلام هاشمی، ادامه داد: شهید جمهور تأکید داشت، عهدشکنی آمریکایی‌ها و عمل نکردن به تعهدات از سوی اروپایی‌ها برای خیلی‌ها روشن، آشکار و مبرهن است، از یک طرف مذاکره می‌کنند و از طرفی دیگر تهدید، کدام انسان عاقل، در میان مذاکرات با کسانی که انسان را با شورای حکام و سایر مجامع تهدید می‌کند، مذاکره می‌نماید.

وی خاطرنشان کرد: جبهه استکبار در طول تاریخ و با محوریت قدرت‌های مختلف به چیزی کمتر از سلطه بسنده نکرده و نمی‌کند و این سلطه هم جز با پایمال کردن عزت و هویت دینی مسلمانان برای او حاصل نمی‌شود و این همان نکته‌ای است که خداوند در قرآن کریم تصریح کرده است.

حجت الاسلام هاشمی گفت: مقام معظم رهبری، راهبردی که در مقابل تحریم‌ها اتخاذ نمودند اقتصاد مقاومتی است، یعنی تحدید دشمن را در مورد اقتصاد باید به فرصت تبدیل کنیم، لذا حدود بیش از ده سال است که شعارهای سال را با عنوان شعار اقتصادی بیان می‌کنند.

وی تصریح کرد: شعار امسال، یعنی امسال بر همه، اعم از مسئولین و مردم لازم است تا هرگونه مانعی را که در پیش روی تولید قرار گرفته، بردارند.

امام جمعه ماکو، به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: امیدوارم والدین، مسئولین امر، مخصوصا مربیان نسبت به تربیت، تهذیب نفس، آموزش قرآن، مسائل دینی، نماز اول وقت و حجاب و عفاف دانش آموزان توجه بیشتری داشته باشند، البته این وظیفه را قرآن کریم بر عهده‌ آنان گذاشته است.

امام جمعه ماکو، با تأکید بر لزوم توجه به مطالبات مردمی، اظهار کرد: از جمله‌ مطالبات مردم، اتمام پروژه‌ فاضلاب شهر ماکو است، با توجه اینکه ماکو یک شهر سنگی است و امکان حفر چاه فاضلاب در آن بسیار ضعیف است، بنابراین هم چاه‌ها زود پر می‌شود و مردم برای تخلیه آن هزینه زیادی را متحمل می‌شوند.

وی ابراز کرد: یک عده هم فاضلاب منزل خود را به رودخانه زنگبار هدایت می‌کنند، در پایاب رودخانه زنگبار نیز کشاورزان از همان آب، زمین‌های کشاورزی خود را آبیاری می‌کنند که همان محصولان کشاورزی نیز در زنجیره تولید به مصرف، در سفره مردم قرار می‌گیرد، پس مردم منطقه به انواع بیماری‌ها مبتلا می‌شوند.

حجت الاسلام هاشمی، خاطرنشان کرد: البته پروژه‌ خط انتقال فاضلاب شهری، به خوبی پیش می‌روداما اتمام پروژه تصفیه‌خانه نیازمند صدها میلیارد اعتبار است و با تزریق اعتبار قطره چکانی، این پروژه تمام نمی‌شود.

وی تأکید کرد: مطالبه‌ مردم از دولت و از منطقه آزاد ماکو این است که با تزریق اعتبار کلان، در اتمام این پروژه قدم‌های مؤثری بردارند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha