جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: متاسفانه علی رغم قول و وعده‌های مکرر مسئولان، اما مشکل بازار روز اعم از سدمعبر و ترافیک و فروشندگان غیرمجاز همچنان آزار دهنده و نابسامان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، اظهار داشت: متاسفانه علیرغم قول و وعده‌های مکرر مسئولان شهر اعم از فرماندار، شهردار و شورا، مشکل بازار روز اعم از سد معبر و ترافیک و فروشندگان غیر مجاز همچنان آزار دهنده و نابسامان است و مردم از وضعیت آن رضایت ندارند و هر کدام از دستگاه‌ها رفع مشکل را به دستگاه دیگر محول و دیگران را مقصر می‌داند.

وی افزود: انتظار می‌رود مسئولان نسبت به این مطالبه به حق مردم تدبیر و چاره‌ای بیندیشند و بازار روز را سامان داده و به این معضل پایان دهند.

امام جمعه برازجان، در مورد شروع سال تحصیلی جدید نیز یادآور شد: از محورهای مهم برنامه‌های اجرایی کشور در برنامه‌های توسعه و اسناد تحول بنیادین، موضوع بسیار مهم آموزش و پرورش است، موضوعی که به اعتقاد رهبر معظم انقلاب «برای آموزش و پرورش هرچه هزینه کنیم سرمایه‌گذاری است».

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری علاوه بر تأکید بر لزوم ثبات در مدیریت آموزش و پرورش و انتصابات بر پایه شایسته‌سالاری، بر اهمیت «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» بارها تأکید کردند و فرمودند، «در باب آموزش‌وپرورش، یک سرفصل که از همه مهم‌تر است، مسئله‌ تحول است».

امام جمعه برازجان ابراز کرد: هزار مدرسه کشور بزرگترین دارایی دولت جمهوری اسلامی ایران است و هر مدرسه‌ای یک ایران کوچک است و مدیر مدرسه راهبری‌ترین مدیر برای ساختن آینده هر کشور است، پس نباید از مدرسه غفلت کنیم و بازگشت به مدرسه را علاج حل مشکلات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور بدانیم.

حجت‌الاسلام مصلح در مورد هفته دفاع مقدس نیز ابراز کرد: در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد، صدام حسین رییس جمهور وقت عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیون عراق با پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: جنگی نابرابر در شرایطی به ایران تحمیل شد که از جانب استکبار جهانی بویژه آمریکا تحت فشار شدیدی قرار داشت و در داخل کشور نیز جناح ‌های وابسته به غرب و شرق، با ایجاد هیاهوی تبلیغاتی و ایجاد درگیری‌های نظامی در صدد تضعیف نظام بودند و نیروهای نظامی نیز به خاطر تبعات قهری انقلاب، هنوز مراحل بازسازی و ساماندهی را به طور کامل پشت سر ننهاده بودند.

امام جمعه برازجان اظهار کرد: آمریکا برای به سازش کشاندن جمهوری اسلامی و در نهایت تسلیم، حمایت پنهان و آشکار خود را در کلیه زمینه‌های سیاسی، نظامی‌ و اقتصادی از رژیم بعثی عراق به اجرا گذاشت، از سوی دیگر نیز ابرقدرت دیگر جهان‌ یعنی شوروی که متحد عراق محسوب می‌شد خصومتش را با نظام اسلامی که شعار نه شرقی و نه غربی را سرلوحه کار خود قرار داده بود و در جریان اشغال افغانستان توسط شوروی، این تجاوز را محکوم کرده بود، بیش از پیش نمود.

امام جمعه برازجان یادآور شد: ارتش عراق که بر اساس محاسبات خود از وضعیت داخلی و خارجی ایران، فتح یک هفته‌ای تهران را در سر می‌ پرورانید، در روزهای نخست تجاوز بدون مانعی جدی در مرزها تا دروازه‌های اهواز و خرمشهر پیش تاخت، تحت چنین شرایطی امام خمینی(ره) ‌ به خروش آمد و ندای ملکوتیش دل‌های شیفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از کیان جمهوری اسلامی نمود، بطوریکه نیروهای مردمی بدون امکانات و تجهیزات و حتی آموزش‌های نظامی به مقاومت پرداختند.

حجت الاسلام مصلح تصریح کرد: علیرغم کارشکنی‌های رییس جمهور وقت ابوالحسن بنی‌صدر، دفاع مقدس مردم مسلمان و انقلابی ایران شکل گرفت و نیروهای جوان و شهادت طلب به جبهه‌ها شتافتند.

وی افزود: پس از شکل‌گیری اتحاد و انسجام در میان نیروهای انقلابی و طرد نیروهای وابسته، حماسه‌ای مقدس شکل گرفت که در تاریخ ایران اسلامی بی‌سابقه بود، حماسه دفاع مقدسی که برکات و دستاوردهای بی‌نهایتی را برای ملت ایران به ارمغان آورد، جهاد و شهادت مردمان با ایمان و مخلص این سرزمین، ستون‌های نظام اسلامی را تا مدت‌ها مستحکم نمود.

امام جمعه برازجان در مورد جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیست در لبنان و غزه، یادآور شد: روز سه شنبه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام که به «پیجر» معروف هستند و در اختیار تعدادی از کارکنان واحدها و مؤسسه‌های حزب‌الله قرار داشتند، منفجر شدند، این عملیات تروریستی به زخمی شدن صدها نفر و شهادت چند نفر دیگر منجر شد.

حجت الاسلام مصلح تأکید کرد: رژیم صهیونیستی در حالی که در میدان نظامی ناتوان است، برای جبران شکست‌های پی درپی خود در مقابله با رزمندگان جبهه مقاومت، اصرار دارد در لایه امنیتی و تروریستی عملیات کند، تا برای رژیم روبه زوال خود اعتبار و آبرویی کسب نماید.

امام جمعه برازجان اظهار کرد: این اقدامات تروریستی و امنیتی مذبوحانه و وحشیانه‌ای که دشمن صهیونیستی در لبنان به راه انداخته و ترورهای همزمان حدود یک ماه و نیم اخیر و در ادامه آن ایجاد رعب و وحشت در افکار عمومی برای ایجاد تصویری شکست‌ناپذیر از رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha