جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
امام جمعه عسلویه

حوزه/ امام جمعه جم گفت: یکی از خصوصیات بارز و موفقیت های پیامبر عظیم الشأن اسلام، رعایت اخلاق و مهرورزی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد، امام جمعه‌ جم، امروز در خطبه های نمازجمعه با میلاد باخیر و برکت حضرت محمد (ص) و همچنین ولادت باسعادت امام صادق علیه السلام، اظهار داشت: یکی از خصوصیات بارز و موفقیت های پیامبر عظیم الشأن اسلام، رعایت اخلاق و مهرورزی بود و مهر و محبت پیامبر به کودکان گویای این واقعیت است که هنگام رفتن به مسجد بازی و سرگرمی، ملایمت، رفاقت و دوستی را با کودکان را از تنگ شدن وقت نماز ترجیح می داد.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم الگو و مظهر اخلاق و مهربانی بود بطوری که خداوند در وصف ایشان فرمود پیامبر تو دارای اخلاق بسیار بزرگی هستی یعنی «لعلی خُلقٍ عَظیم» زیرا همه‌ مردم را دور خودت جمع کرده ای و جلسات پیامبر صدر و ذیل نداشت و همانند افراد عادی با تواضع و فروتنی در جلسات حضور پیدا می کرد و باعث تعجب همگان شده‌ بود و همین صفات نیکو بود که مورد تأییدات الهی قرار گرفت.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با ذکر حدیثی در این زمینه، بیان کرد: دیندارترینِ مردم خوش اخلاق ترین شماست، به همین دلیل است که اخلاق نیک بیش از نیمی از شخصیت انسان است‌.

خطیب جمعه جم به دیدار کاروان های اعزامی المپیک با مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: معظم له جوانان عزیز را فرصت گرانبها برای نظام و مایه افتخار کشور دانست و بیان داشت که رهبری حواسش به همه چیز هست و جوانان عزیز سرهای خود را بالا بگیرند چرا که مورد توجه و عنایت رهبر فرزانه انقلاب هستند.

وی به توصیه مقام معظم رهبری به جوانان ورزشکار اشاره کرد و گفت: شما ورزشکاران جوان این افتخارات را علاوه بر اینکه در میادین ورزشی رقم می زنید بعنوان الگو و شاخص هستید که جوانان جامعه به شماها نگاه می کنند شایسته است در بیرون از میدان های ورزشی از جمله در اجتماع، شهر، محله و حتی بازار این ارزش ها را حفظ کنید.

امام جمعه جم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: هفته دفاع مقدس یادآور حماسه آفرینی ها، ایثارگری ها و رشادت های فرزندان برومند امت انقلابی و اسلامی است.

حجت الاسلام هاشمی نژاد تاکید کرد: اگر این رشادت ها نبود امروز انقلاب اسلامی هم سربلند نبود، به روح آسمانی امام راحل بزرگوار درود می فرستم و آرزوی سلامتی و موفقیت برای رهبر عزیزمان دارم.

وی قرار گرفتن ماهواره چمران ۱ در مدار را غرور ملی ایرانیان دانست و عنوان کرد: این حرکت و جهش علمی قابل تحسین است و دشمنان را متحیر و دست به دندان شدند و بازتاب گسترده ای در محافل جهانی و تبلیغات رسانه ای داشت که لازم می‌دانم این موفقیت را به رهبر عزیزمان و همه‌ی فرزندان و دانشمندان و ملت برومند ایران مقتدر تبریک عرض نمایم.

خطیب جمعه جم به تحلیل پرتاب ماهواره اشاره کرد و خاطرنشان کرد: یکی از علت های مهم دشمنی دشمنان با ملت ایران همین کارهای بزرگی است که دانشمندان ما با قدرت و تکیه بر دانش انجام می دهند زیرا استکبار جهانی می خواهد کشور ایران مثل خیلی از کشورها محتاج آنها باشند و ناراحتند و به لطف خدا جوانان متفکر ما آنچه که نیاز کشور هست می سازند و پیش می روند و سالهاست که ما روی پای خود ایستاده ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha