جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین طاهری گفت: والدین در خانه نسبت به اقامه نماز اول دقت داشته باشند و فرزندانشان را نیز در نماز خواندن با خود همراه کنند، این مهم کم کم در فرزندان اثر خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حسن طاهری امروز در مراسم جشن که به‌مناسبت میلاد پیامبر اکرم و امام جعفر صادق(ع) در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) برگزار شد، اظهار داشت: امروز لازم است تا در جامعه و در بین خانواده‌ها نسبت به اقامه نماز و توجه به نماز، تلاش شود.

استاد حوزه علمیه همدان، با تأکید بر اینکه نماز باید جدی گرفته شود، یادآور شد: اگر فردی نماز نخواند و یا نماز او قبول نشود، در روز قیامت چیزی جایگزین آن نخواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ چیز همانند نماز در دین اسلام مورد تأکید نبوده، ابراز کرد: اگر ده بار به صورت پیاده به سفر اربعین بروید، اما یک رکعت نماز در طول عمر نخوانید، این زیارت‌ها نمی‌تواند آن یک رکعت را جبران کند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری، با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در وسط معرکه عاشورا نیز نسبت به نماز حساس بودند، گفت: مهندس کربلا، در زیر تیرباران دشمن نماز خود را اقامه کردند و برای نماز از دشمن فرصت گرفتند.

وی افزود: این اقدام حضرت پیامی بسیار مهم برای همه مسلمانان و شیعیان دارد، ما اگر پیرو امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) هستیم باید برای رونق بخشیدن به مساجد و نمازهای جمعه تمام تلاش خود را به کار گیریم.

استاد حوزه علمیه همدان، با تأکید بر نقش والدین در تربیت فرزندان در منزل، خاطرنشان کرد: والدین در خانه نسبت به اقامه نماز اول دقت داشته باشند و فرزندانشان را نیز در نماز خواندن با خود همراه کنند، این مهم کم کم در فرزندان اثر خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص)، عنایت ویژه‌ای نسبت به نماز داشتند، گفت: پیامبر(ص)، در هر فرصتی نسبت به تبلیغ نماز اقدام می‌کردند پس ما نیز باید از هر فرصتی نسبت به ارسال توشه برای آخرت خود استفاده کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha