جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
دیدار مدیر حوزه علمیه استان یزد با خواهران طلبه بهاباد

حوزه/ افتتاحیه سال تحصیلی جدید با تاکید بر تزکیه و تعلیم در مدرسه علمیه کوثر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، همزمان با هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم (ص)، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین کریم کشکولی، استاد اخلاق، در مدرسه علمیه خواهران کوثر اصفهان برگزار شد.

حجت‌الاسلام کشکولی در این مراسم، مباحث خود را با استناد به آیات قرآن کریم بر اهمیت تزکیه نفس متمرکز کرد و با اشاره به آیه ۱۲۹ سوره بقره، به بحث توحید و مبارزه با شرک پرداخت و با بهره‌گیری از سیره حضرت ابراهیم (ع)، اهمیت مبارزه با طاغوت و رسیدن به ایمان حقیقی را تبیین کرد.

این استاد اخلاق در ادامه به مقایسه ایمان حضرت سلمان و ابوذر پرداخت و با تأکید بر اهمیت رسالت طلاب در تزکیه نفس، به نقش این مهم در تربیت دینی اشاره کرد.

وی همچنین با طرح پرسشی مبنی بر اینکه "دانش می‌خواهد چه کند؟" به تفاوت دانش و عمل پرداخت و با استناد به آیات قرآن، بر لزوم همراهی دانش با عمل برای رسیدن به کمال انسانی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام کشکولی با اشاره به سخنان بانو مجتهده امین مبنی بر دیدن نور در چهره برخی طلاب هنگام درس، به اهمیت تزکیه قبل از کسب علم پرداخت و بر لزوم پرورش باطن انسان‌ها تأکید کرد.

در بخش دیگری از سخنان خود، وی به موضوع تعلیم و تربیت پرداخت و با بررسی آیات قرآن، بر لزوم همراهی تعلیم با عمل برای تأثیرگذاری بر قلب انسان‌ها اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به رسالت پیامبر اکرم (ص) در امر حکمت، بر اهمیت کسب حکمت برای رشد و ارتقای انسان‌ها تأکید کرد.

در پایان این مراسم، استاد کشکولی با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، بر اهمیت تزکیه و تعلیم و نقش حکمت در رشد و ارتقای انسان‌ها تأکید کرد و از طلاب خواست تا با الگوگیری از سیره پیامبر اکرم (ص)، در مسیر رشد و کمال انسانی گام بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha