جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
پژوهش

حوزه/ نشست تخصصی معاونین پژوهش مدارس علمیه تخصصی به منظور تعیین تکلیف طلاب پایان‌نامه‌نویس و برنامه‌ریزی برای سال 1403 برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، در نشستی تخصصی که با حضور خانم بهاری، معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان و معاونین پژوهش مدارس علمیه تخصصی برگزار شد، بر چالش‌های طلاب پایان‌نامه‌نویس و راهکارهای ارتقای سطح پژوهشی مدارس تاکید شد.

در این نشست، معاونین پژوهش مدارس علمیه تخصصی به مشکلات طلابی که در مراحل پایانی نگارش پایان‌نامه قرار دارند و با محدودیت زمانی مواجه هستند، اشاره کردند. تبادل نظر و ارائه پیشنهاداتی برای رفع این مشکلات و کمک به فارغ‌التحصیلی به موقع طلاب از جمله محورهای اصلی این نشست بود.

خانم بهاری، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، با ارائه توصیه‌هایی ارزشمند، بر اهمیت ارتقای سطح پژوهشی مدارس تاکید کرد.

وی بر لزوم ایجاد فضایی برای مشاوره و راهنمایی طلاب در زمینه پژوهش، جهت‌دهی نشست‌ها به موضوعات خاص، تربیت طلاب پژوهشگر، شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر، توجه به اثر تربیتی برنامه‌ها، ایجاد ارتباط با نهادهای مختلف برای اجرای پروژه‌های مشترک، فراهم کردن امکان راهنمایی طلاب توسط اساتید زن، انتخاب طلاب پژوهشگر به عنوان رابط بین معاون پژوهش و سایر طلاب، تشویق اساتید به ایجاد روحیه پژوهشگری و ترویج فرهنگ پژوهش در بین طلاب، و راه اندازی نشریه برای انتشار آثار پژوهشی طلاب تاکید کرد.

خانم بهاری خاطر نشان کرد: این نشست گامی مهم در جهت رفع مشکلات طلاب پایان‌نامه‌نویس و ارتقای سطح پژوهشی مدارس به شمار می‌رود. با اجرای توصیه‌های ارائه شده و همکاری همه جانبه، می‌توان به آینده‌ای روشن در حوزه پژوهش در مدارس علمیه امیدوار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha