جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
طرح اربعین تعالی

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از آغاز اجرای طرح اربعین تعالی در دو مدرسه فاطمه الزهرا خوراسگان و حضرت نرجس خاتون دولت آباد خبر داد.

خانم ملیحه فلاحیان بیشه، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، از آغاز اجرای طرح اربعین تعالی در دو مدرسه فاطمه الزهرا(س) خوراسگان و حضرت نرجس خاتون دولت آباد خبر داد و گفت: این طرح به منظور آشنایی طلاب جدیدالورود با جایگاه خود در جامعه و تقویت مهارت‌های فردی و حرفه‌ای تدوین شده است.

وی با اشاره به اهداف و ساختار طرح افزود: طرح اربعین تعالی با هدف ارائه آموزش‌های لازم برای آشنایی طلاب با اهداف و رسالت حوزه‌های علمیه و شناخت نقش خود در جامعه طراحی شده است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: به منظور تقویت مهارت‌های فردی، طلاب در این طرح با گذراندن ۱۰۰ ساعت آموزش در حوزه‌های مختلفی مانند خودشناسی، هدف‌گذاری و مهارت‌های ارتباطی، به تقویت توانمندی‌های فردی خود می‌پردازند.

وی با اشاره به فرایند اجرای طرح گفت: طرح اربعین تعالی به مدت ۴۰ روز و در بازه زمانی ۲۰ شهریور تا ۳۰ مهرماه برگزار می‌شود. طلاب جدیدالورود در این مدت، علاوه بر دروس مهارتی و انگیزشی، با ۱۸ مهارت کلیدی آشنا می‌شوند که به آن‌ها کمک می‌کند تا مسیر تحصیلی و حرفه‌ای خود را با آگاهی بیشتری انتخاب کنند.

خانم فلاحیان بیشه افزود: در طول مدت برگزاری اربعین تعالی طلاب ورودی جدید تنها به دروس مهارتی و انگیزشی می پردازند و دروس آموزشی از ابتدای آبان ماه برای ایشان فعال می گردد مشروط بر اینکه دروس مهارتی و انگیزشی را به صورت منظم طی کرده باشند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان پیرامون دوره های آموزشی برای مربیان این طرح بیان کرد: مربیان منتخب این طرح، پیش از آغاز دوره، در یک دوره آموزشی سه روزه در قم شرکت کردند تا با جزئیات طرح و نحوه اجرای آن آشنا شوند.

وی افزود: مربیان منتخب این طرح با همکاری معاونان آموزشی، اساتید مجربی را برای تدریس دروس مختلف انتخاب کرده‌اند و جلسات متعددی برای هماهنگی و برنامه‌ریزی دقیق اجرای طرح برگزار شده است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خاطر نشان کرد: جلسه هسته تربیتی استان اصفهان پیرامون طرح اربعین تعالی با حضور خانم راضیه شکرانی معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان و مسئولان اجرایی به همراه هسته تربیتی دو مدرسه منتخب در مدیریت استان اصفهان برگزار شد، مربیان طرح اربعین تعالی، جزئیات اجرایی این طرح را تشریح کردند. معاونین استان نیز با ارائه نظرات تکمیلی، بر اهمیت این طرح در رشد و تعالی طلاب تاکید کردند.

گفتنی است: طرح اربعین تعالی در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ با حضور طلاب جدیدالورود در دو مدرسه منتخب (مدرسه تخصصی حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اصفهان و مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون (سلام الله علیها)دولت آباد آغاز به کار کرد، انتظار می‌رود این طرح زمینه شناخت بهتر طلاب از اهداف حوزه‌های علمیه و تقویت انگیزه آن‌ها برای ادامه تحصیل را فراهم آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha