جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
کانون مساجد هرمزگان

حوزه/ معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: این استان با بیش از ۲ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد و ۴۰۰ هزار نفر عضو، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، محمد تابش در نشست هم‌اندیشی و بررسی وضعیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اردستان در مسجد اهل‌بیت (ع) شهرک امام حسن مجتبی (ع) این شهر اظهار کرد: این کانون‌ها اکنون ۲ رویکرد اصلی تلاش برای حضور هرچه بیشتر بانوان و نوجوانان را اولویت اصلی کار خود قرار داده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم حضور بانوان در سطح مساجد و فعالیت فرهنگی اجتماعی افزود: راه‌اندازی کانون‌های تخصصی خواهران با ماموریت‌های خاص بانوانه و دخترانه برای این کانون‌ها در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: تلاش می‌شود برای حضور هرچه بیشتر نوجوانان در مساجد با رویکرد تربیتی و نخبگانی، پیگیر ارتقای نوجوان محله‌ها در کانون فرهنگی هنری مساجد باشیم.

به گفته وی، با همین هدف راه‌اندازی کادر نوجوان کانون‌ها، تربیت مربی نوجوان برای کانون‌ها و پشتیانی از استعدادهای درخشان نوجوان در محله‌ها با عنوان کلی « مسجد نخبه‌پرور» و ارائه فعالیت‌های فرهنگی و هنری مانند سینما مسجد در دستور کار قرار دارد.

تابش بیان کرد: در راستای عدالت فرهنگی محله‌هایی که دسترسی به ساز و کارهای فرهنگی و هنری ندارند به واسطه مساجد از خدمات و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و از جمله سینما مسجد و کتابخانه بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی تربیتی، پرورشی، هنری و اجتماعی تلاش می‌کند فضای مساجد را به سمت مسجد تراز اسلامی سوق دهند تا مردم مسجد و کانون‌ها را قلب محله خود بدانند.

در نشست هم‌اندیشی و بررسی وضعیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اردستان از مسئولان کانون‌های فعال فرهنگی هنری مساجد فعال این شهرستان تجلیل شد.

گفتنی است شهرستان اردستان با ۴۴ کانون فرهنگی هنری مساجد، هفت هزار نفر عضو دارد که بین شهرستان‌های استان اصفهان به لحاظ تعداد کانون رتبه ۱۷ و از نظر عضو در جایگاه نوزدهم قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha