جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر/بزرگداشت شهید حجت الاسلام میثمی در اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام باطنی گفت: در مناطقی که شهید میثمی مسئولیت نمایندگی حضرت امام(ره) را به عهده داشت، زمانی که صحبت می کرد انسان از حال و هوای دیگری برخوردار می شد، لذا در زندگی شهدا برجستگی هایی وجود دارد، که انسان ساز و تحول آفرین است و امروز نیاز به این آموزه ها است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علیرضا باطنی، پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهید حجت الاسلام عبدالله میثمی، در مدرسه علمیه ملاعبدالله که به همت دفتر امور فضلا حوزه برگزار شد، با اشاره به پایان ناپذیری ثمرات دوران دفاع مقدس اظهار داشت: با این که از دوران دفاع مقدس فاصله بسیاری گرفته ایم، اما یافته های ما در دوران دفاع مقدس به اندازه ای فراوان، ثمربخش و اثرگذار است که از این گنج پرمایه هر مقدار استفاده کنیم تمامی ناپذیر است و برای نسل امروز و آینده می تواند سرمشق خوبی باشد.

وی افزود: در شرایط مشابه از یافته های دفاع مقدس به خوبی می شود استفاده کرد و امروز در جریان جبهه مقاومت نیز بسیاری از دستاوردهای دوران دفاع مقدس مورد استفاده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان با بیان دو نوع فرماندهی در دوران دفاع مقدس گفت: ما در جریان دفاع مقدس، دو نوع فرماندهی داشتیم، یک فرماندهی نظامی و عملیاتی که مبتنی بر نقشه های جغرافیایی، طرح ها و برنامه های اتاق جنگ، پدافندها، آفندها، چگونگی ورود نیرو به عملیات و تثبیت مناطق عملیاتی بود و فرماندهی دیگر که در برخی موارد از نظر رتبه، مقدم بر فرماندهی نظامی بوده، فرماندهی معنوی و معرفتی بود.

حجت الاسلام باطنی با تاکید بر این که فرماندهان طلاب و روحانیون حاضر در جبهه و جنگ فرمانده از جنس دوم بودند تصریح کرد: گاهی شرایط بسیار دشوار می شد و باید گره گشایی می کردند و این گره گشایی با توسل به اهل بیت(ع) و با روحیه دادن به رزمندگان و با دعای کمیل، ندبه و توسل و با یادآوری آموزه های عاشورایی حاصل می شد.

وی اضافه کرد: یکی از فرماندهان زبده این مدیریت معنوی، شهید عبدالله میثمی بود، این شهید در قرارگاه خاتم(ص) هر روز برای فرماندهان از جنس اول، یادداشت کوتاهی می نوشت و همراه با روزنامه و جزوه ای که روزانه توزیع می شد به صورت محرمانه برای فرماندهان ارسال می کرد.

وی عنوان کرد: در این یادداشت ها آیات قرآن، روایات و توجه به شرایط زمانی و مکانی و رابطه امت با امام امت مورد تذکر قرار می گرفت و این تذکرات درباره ولایت پذیری بود.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان با یادآوری برخی از خاطرات شهید میثمی گفت: این شخصیت در یک شب شکل نمی گیرد، بلکه این شاکله حاصل فعالیت های دوران طلبگی و دوران مبارزات و فعالیت های اجتماعی و در بین نوجوانان و جوانان در فعالیت های تبلیغی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در اولین برخورد، افراد مجذوب شخصیت این شهید می شدند و از دیدن این شهید انسان به یاد خدا می افتاد و ارتباط این شهید با نیروهای خود و با مردم سبب شده بود به ایشان عشق بورزند.

وی افزود: در مناطقی که شهید میثمی مسئولیت نمایندگی حضرت امام(ره) را به عهده داشت، زمانی که صحبت می کرد انسان از حال و هوای دیگری برخوردار می شد، لذا در زندگی شهدا برجستگی هایی وجود دارد، که انسان ساز و تحول آفرین است و امروز نیاز به این آموزه ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha