جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
بهرام نیا

حوزه/ استاندار ایلام با تأکید بر اهمیت انسجام و اخلاص رزمندگان در دوران دفاع مقدس، گفت: اگر روحیه شهادت‌طلبی رزمندگان و رهبری امام خمینی (ره) نبود، کشور ایران در خطر تصرف بیگانگان قرار می‌گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، حسن بهرام نیا، استاندار ایلام در مراسم رزمایش طرح سپاس با تأکید بر اهمیت انسجام و اخلاص رزمندگان در دوران دفاع مقدس، گفت: اگر روحیه شهادت‌طلبی رزمندگان و رهبری امام خمینی (ره) نبود، بدون شک کشور ایران و یا حداقل بخشی از آن در تصرف بیگانگان قرار می‌گرفت.

وی با اشاره به تاریخچه جنگ تحمیلی، به یادآوری روزی پرداخت که صدام ملعون قرارداد ۱۹۷۵ را پاره کرد و تصور می‌کرد که در یک هفته تهران را فتح خواهد کرد. اما مردم ایران اسلامی با دست خالی و پشتیبانی رزمندگان، در این جنگ نابرابر با اقتدار پیروز شدند.

استاندار ایلام تصریح کرد: شهدا با آگاهی و اراده‌ای قوی، راه حق را انتخاب کردند و اقتدار روزافزون کشور مرهون اخلاق و ایثار این عزیزان است. این اخلاص و فداکاری به برکت دامان پاک مادران و پدرانی است که نان حلال را وارد سفره کردند و به تربیت فرزندان ایثارگر پرداختند.

بهرام نیا همچنین اعلام کرد که پس از این برنامه، مدیران استان از ۳۰۰ خانواده شهدا سرکشی خواهند کرد و از صبر، اخلاص و از خودگذشتگی آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.

استاندار ایلام در پایان به یادآوری ۳۱ شهریورماه سال ۵۹ پرداخت و گفت: این روز را فراموش نمی‌کنیم که در جبهه‌های مختلف، دشمن با لشکرهای مکانیزه و پیاده وارد کشورمان شد و رزمندگان ما بودند که با ایستادگی و فداکاری، در استان ایلام نقش‌آفرینی کردند. این یادآوری نه تنها یادآور دلاوری‌های گذشته است، بلکه باید به عنوان الگویی برای نسل‌های آینده در راستای حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha