جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
ی

حوزه/ حجت الاسلام اسلامی‌تبار گفت: حوزه‌های علمیه باید طلاب را با مسائلی که جامعه به آن نیاز دارد آشنا کنند تا بتوانند به معنای واقعی به علوم حوزوی و پاسخگویی به شبهات، مسائل شرعی و نیازهای روز مسلح شوند.

حجت الاسلام محمد رضا اسلامی تبار امام جمعه موقت کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، ضمن گرامی داشت آغاز سال تحصیلی جدید به اهمیت و توجه طلاب به ذی‌طلبگی توسط طلاب تأکید کرد و اظهار داشت: رعایت اخلاق و روش زندگی یک طلبه باید براساس روش علمای سابق همراه با زهد و پرهیز از تجملات امور دنیوی باشد.

امام جمعه موقت کاشان، با بیان اینکه روحانیون و طلاب نقش موثری در هدایت مردم دارند، گفت: اگریک روحانی ذی‌طلبگی و ساده زیستی را نداشته باشد هرچقدر هم مردم را ارشاد کند، هیچ‌گونه تاثیری نخواهد گذاشت.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: با توجه به اینکه مردم در مرحله اول به عمل یک روحانی و مبلغ دینی توجه می‌کنند، لذا اگر مردم را به زهد، تقوا و پرهیز از دنیاگرایی توصیه کنند ولی خودشان دنیا گرا باشند و زندگی ذی طلبگی در وجود آنها نباشد، قطعا حرف هایشان مورد توجه مردم قرار نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: یک طلبه اگر بخواهد در عرصه هدایت جامعه و مردم موفق باشد، باید در مرحله اول خودش در این مسیر قدم گذاشته باشد.

امام جمعه موقت کاشان، با بیان اینکه امروز حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیون مسئولیت بسیار سنگینی به عهده دارند، گفت: حوزه‌های علمیه و طلاب باید در پاسخ به شبهات، سوالات و مطالب در جامعه ضمن آمادگی کامل علمی، به روز، مسلح و مجهز به علوم مختلف و احتیاجات زمانه باشند تا بتوانند جوانان را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن حفظ نمایند.

حجت الاسلام اسلامی تبار یادآور شد: اگر حوزه‌های علمیه از نظر علمی و دینی در جامعه عقب بیفتند، نخواهیم توانست جامعه و نسل جوان را به سوی سعادت و خوشبختی هدایت نماییم.

امام جمعه موقت کاشان، با بیان اینکه اساتید حوزه‌های علمیه باید طلاب را در مسیر درست هدایت نمایند، ابراز کرد: طلاب نباید به بهانه مسائل فرهنگی از دروس اصلی حوزه غافل شوند.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: اساتید حوزه‌های علمیه باید طلاب را با مسائلی که جامعه به آن نیاز دارد آشنا کند تا بتوانند به معنای واقعی به علوم حوزوی و پاسخگویی به شبهات، مسائل شرعی و نیازهای روز مسلح شوند.

امام جمعه موقت کاشان، به راهکارهای جذب به حوزه‌های علمیه اشاره کرد و یادآور شد: مسئولان با رفع مشکلات و دغدغه‌های طلاب باید زمینه جذب جوانان به حوزه‌های علمیه را فراهم نمایند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha