جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر/ افتتاحیه سال جدید تحصیلی مدرسه معارفی درایة

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: غربی‌ها در عرصه قرآن پژوهی و حدیث پژوهی کارهایی کرده اند و باید مراقب بود که در دام این پژوهش ها نیفتاد، چرا پژوهش های آنها جنبه انحرافی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در افتتاحیه مدرسه معارفی درایه در قم گفت: اگر ماموریت بزرگ ما، پژوهش، آموزش و تبلیغ مکتب اسلام است، محور این موارد باید قرآن و احادیث باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: حوزه باید در مسائل نوظهور کار کند و انتظار از عالمان دین وجود دارد و لازم است حوزویان در بحث قرآن و حدیث به جد فعالیت کنند. در سالهای اخیر در حوزه شاهدیم که کارهایی در حوزه معارفی انجام شده و باید از فعالیت‌ها مراقبت شود. غربی‌ها در عرصه قرآن پژوهی و حدیث پژوهی کارهایی کرده اند و باید مراقب بود که در دام این پژوهش ها نیفتاد، چرا پژوهش های آنها جنبه انحرافی دارد.

وی افزود: مراکز علمی غربی در فهم معارفی مانند قرآن و حدیث مناقشه ایجاد می کنند؛ هدف غربیها این است که نگاه به معارفی را تقلیل دهند و این حرکت بسیار خطرناکی است. حوزه در عین حال که لازم است در مسائل نوظهور حضور جدی داشته باشد، اما باید از آسیب هایی آن دوری کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این که محتوای قرآن پژوهی و حدیث پژوهی غربی‌ها بسیار خطرناک است و نباید به این پژوهش ها توجه کرد، ادامه داد: حوزه به عنوان مغز متفکر دنیای اسلام با دنیا تعامل فعال داشته باشد، ولی این حرف بدین معنا نیست که از پژوهش های غربی ها در حدیث پژوهی و قرآن پژوهی استفاده کند.

پذیرش ۴۰ در مدرسه معارفی درایه

حجت الاسلام حشمتی، مدیر مدرسه معارفی درایه هم در این مراسم گفت: هدف از راه اندازی این مدرسه، توجه به متن حدیث و قرآن و محوریت اصلی این دو مقوله است.

وی ادامه داد: مدرسه معارفی درایه تلاش کرده به مسائلی چون فقه و اصول هم توجه ویژه داشته باشد. در کنار محوریت قرآن وحدیث، نباید از فقه هم غفلت کرد.

حشمتی با اشاره به نحوه پذیرش طلاب از پایه ۶ ادامه داد: امسال ۱۵۰نفر ثبت نام کردند، ولی در نهایت ۴۰ پذیرفته شدند. برنامه ها به صورت روزانه اجرا می شود. در کنار این، تلاش شده نگاه ویژه به مسائل پژوهشی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha