جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر/ افتتاحیه سال جدید تحصیلی مدرسه معارفی درایة

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکی در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه معارفی درایه، گفت: پیامبر(ص) کریمانه با مردم برخورد می کردند و اساس کار ایشان بر حفظ کرامت انسانی مردم بود. اینها مهم است. این موارد سبب جذب مردم به دین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم، امروز در افتتاحیه مدرسه معارفی درایه در قم گفت: اگر شهدا به جایگاه والایی رسیده اند به دلیل توجه به کلام اهل بیت(ع) و ارزشهای دینی بود، چرا که کلام حق در قلب آنها رسوخ کرده و ریشه گرفته بود. این امر بسیار مهم و توجه به آن ضروری است.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم ادامه داد: طلاب برای اثرگذاری باید به معارف الهی و دینی توجه ویژه کنند. بزرگان ما این گونه اثرگذار بودند. بزرگانی مانند شهید مطهری معتقد بودند انقلاب اسلامی در صورت ماندگار می شود که روحانیت چندین برابر گذشته فعالیت علمی، پژوهشی، فرهنگی و در عین حال با مردم مرتبط باشد.

وی با بیان این که روحانیت باید توجه ویژه ای به سیره اخلاقی و علمی پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) برای تبلیغ دین و ارتباط با مردم داشته باشد، گفت: پیامبر اسلام(ص) اسوه حسنه است و ارتباط خوبی با مردم داشتند و همین امر سبب انس و اثرگذاری در بین مردم شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی اظهار کرد: پیامبر(ص) کریمانه با مردم برخورد می کردند و اساس کار ایشان بر حفظ کرامت انسانی مردم بود. اینها مهم است. این موارد سبب جذب مردم به دین می شود، چون بشر امروز باهوش است و می فهمد.

به گفته قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم، عرفان های نوظهور راهزن هستند و راه را نشان نمی دهند و انسان را از مسیر حقیقت دور می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در پایان بر این نکته تاکید کرد که دانش پژوهان معارفی لازم است هر روز با پیامبر(ص) عهد ببندند و توجه به سیره و رفتار ایشان داشته باشند و از آن الگو بگیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha