جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) چایپاره

حوزه/ حجت الاسلام جمشیدی گفت: اگر طلبه خلوص و صفای نیت را نداشته باشند در طلبگی دچار مردگی و انحراف و بیراهه رفتن ها می شود به گونه ای که کسانی از بیرون حوزه به آنان می نگرند میگویند اگر وارد این مسیر نشده بود، خیلی آدم بهتری بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام رسول جمشیدی امروز در مراسم افتتاحیه سال جدید تحصیلی مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) چایپاره که در حسینیه این مدرسه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: انتخاب مسیر طلبگی باید همراه با آگاهی و هدف باشد و اگر کسی بدون هدف در این مسیر گام بگذارد موفق نخواهد شد و باید در همان اول راه طلبگی جواب سوال اینکه چرا طلبه می شویم را بدهیم.

وی ادامه داد: اولین مسئله از شرایط طلبگی، داشتن نیت خالص است فرد باید فقط برای رضای خدای متعال پای در اردوگاه سربازی امام زمان (عج) بگذارد و کسانی که در زمینه جذب حوزه علمیه فعال هستند باید افراد صالح و سالم را جذب کنند تا سرباز خوبی برای حضرت شوند.

امام جمعه چایپاره تصریح کرد: اگر طلبه خلوص و صفای نیت را نداشته باشند در طلبگی دچار مردگی و انحراف و بیراهه رفتن ها می شود به گونه ای که کسانی از بیرون حوزه به آنان می نگرند میگویند اگر وارد این مسیر نشده بود، خیلی آدم بهتری بود اگر خلوص و صفای نیّت عالم دین، به مرور از بین برود، طلبه دچار خسران عظیمی خواهد شد که قابل توصیف نیست زیرا وسعت این خسران به وسعت دنیا و جهان آخرت می باشد.

وی عنوان کرد: در این زمان عده ای از مردم مادیات پرست شده اند شما که در این مکان به عنوان طلبه و سرباز آقا امام زمان عجل الله فرجه الشریف حضور دارید باید به خود ببالید.

حجت الاسلام جمشیدی گفت: مهم ترین وظیفه یک طلبه خودسازی است.باید از نفسانیت خارج شوید و خوش اخلاق باشید تا بتوانید حقایق دین را به مردم منتقل کنید .اگر مردم از شما عملی که برخلاف انتظار است مشاهده کنند از دین منحرف می شوند و از روحانیت برمی گردند.

در ادامه این برنامه مدیریت مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) با خوش آمد گویی به طلاب نکاتی برای طلاب جدید الورود بیان کرد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha