جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر/ مراس افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی

حوزه/ صدرشیرازی گفت: حضور اجتماعی طلاب در جامعه لازم و ضروری است و نباید از آن غفلت کنند و البته این حضور باید همراه با تاثیرگذاری باشد. موکب زدن و مشکی پوشیدن خیلی خوب است اما وظیفه طلاب فقط این نیست، وظیفه ما بیان معارف دینی، گره گشایی از اذهان و پاسخ به سوالات ذهنی و شبهات دینی، اعتقادی و سیاسی و جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، خانم آزاده صدر شیرازی، روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه خواهران الزهرا سلام الله علیها شهرستان خوی که با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، امام جمعه این شهرستان و طلاب مدرسه علمیه خواهران خوی برگزار شد، با تبیین فرق بین مؤمنین و منافقین، اظهار داشت: باید مسیر خودمان را به گونه ای انتخاب کنیم که در دسته مؤمنین تعریف شده و عاقبت بخیر بشیم.

مدیرکل امور آموزش عمومی حوزه علمیه خواهران کشور افزود: طلبه راه رسیدن به معرفت و عاقبت بخیری را با طلبه شدن انتخاب می کند و انتخاب طلبگی و استمرار آن مسیر انسان را به سعادت می رساند و حوزه علمیه مصداق شجره طیبه است که هر لحظه همه انسان ها می توانند از از ثمرات آن استفاده کنند که نمونه بارز آن را می توان به علمای شیعه در طول تاریخ مثال زد و در عصر خودمان شهید مطهری یکی از ثمرات شجره طیبه است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت اعتقادات دینی گفت: مسیر طلبگی باید همراه با علم و معرفت و شناخت کامل باشد که اگر اینگونه باشد راه ترویج فکر و اندیشه و علم را برای دیگران نیز باز می کند و باید خوب درس بخوانید و برای خدای متعال هم درس بخوانید و در راه ترویج علم و دین و ایمان تلاش کنید و علم خودتان را نشر دهید.

صدر شیرازی بیان داشت: باید علوم دینی و معارف اسلامی را به مردم بیان کنیم، لکن باید توجه داشته باشیم که آن را به صورتی به مردم تبیین کنیم که جذاب و شیرین باشد، در واقع زیبایی های واقعی دین را به مردم برسانیم، بیان حرف های تکراری که نتواند مشکلی از جامعه را حل کند برای مردم ملال آور خواهد بود.

وی افزود: شبکه های خارجی و کمپانی های فیلم سازی غربی به گونه فیلم تولید می کنند که ساعت ها مخاطب را پای فیلم خود نگه می دارند که از این طریق هم فرهنگ منحط خود را ترویج می دهند و هم درآمد کلانی به دست می آورند و فکر جوانان را تسخیر می کنند و ما به عنوان علمداران معارف شیعی باید برای انتقال آن به جوانان خط فکر تعیین کنیم و زیبایی های آن را به جوانان برسانیم.

مدیرکل امور آموزش عمومی حوزه علمیه خواهران کشور گفت: در حوزه طلبه باید فقه و اصول را درست یاد بگیرد و آن را قوی بنیان گذاری کند و اگر اصول و مبانی دین و اسلام دست او نباشد نمی تواند دین را به درستی تبیین کند و باید انگیزه دینی و اهداف اسلامی تان را بالا ببرید و تقویت کنید .

وی ادامه داد: حضور اجتماعی طلاب در جامعه لازم و ضروری است و نباید از آن غفلت کنند و البته این حضور باید همراه با تاثیرگذاری باشد. موکب زدن و مشکی پوشیدن خیلی خوب است اما وظیفه طلاب فقط این نیست، وظیفه ما بیان معارف دینی، گره گشایی از اذهان و پاسخ به سوالات ذهنی و شبهات دینی، اعتقادی و سیاسی و جهاد تبیین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha