جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
 آیین رونمایی از ۵ کتاب صوتی

حوزه/ آیین رونمایی از ۵ کتاب صوتی به‌همراه اجرای زنده به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیین رونمایی از ۵ کتاب صوتی به‌همراه اجرای زنده به‌مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و مهدی شاملو، مدیر شبکه ایران‌صدا در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

مجتهدزاده گفت: ما برنامه‌ای را به‌عنوان «محبوبه‌ها» داریم که خاطرات و نکاتی را که درباره زندگی شهدا وجود دارد بیان می‌کند و می‌تواند الگویی برای سبک زندگی آیندگان و جوانان باشد.

وی افزود: ما امروز پنج کتاب از خاطرات این عزیزان را در معرض دید می‌گذاریم. اگر همکاری ایران‌صدا نبود، نمی‌توانستیم این رشادت‌ها را که در حوزه مقاومت انجام شد، ماندگار کنیم. تا این رشادت‌ها در قالب هنر بیان نشوند، نمی‌توانند تأثیر و ماندگاری را داشته باشند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: ما بسیاری از مسائل را در دفاع مقدس داشتیم که بیان آن‌ها در حال حاضر نیاز ما هستند. رشادت‌های زنان که در زمان دفاع مقدس هم مادر و همسر قوی بودند و سنگر خانواده را پابرجا نگه داشتند و هم در پشت جبهه کمک می‌کردند، باید بازگو شود. اگر خاطراتِ سرمایه‌های اجتماعی بیان نشود، نسل جدید چگونه می‌خواهند از آن باخبر شوند.

وی اظهار داشت: ثروت ملی که در بیان خاطرات وجود دارد، متعلق به همه ملت است و به‌عنوان سرمایه باید در اختیار تمام مردم کشور قرار بگیرد. ما به این نیاز داریم. برگزاری این برنامه‌ها، بیان خاطرات و نشر فرهنگ مجاهدت و ایثار و گفتمانی که در دفاع مقدس شکل گرفت، روحیه ایثار، گذشت و مقاومت در برابر ظلم را شکل می‌دهد.

تولید بیش از ۷۰۰ کتاب گویای دفاع مقدس

در ادامه مهدی شاملو، مدیر شبکه ایران‌صدا اظهار داشت: ایران‌صدا بیش از ۷۰۰ اثر کتاب گویای دفاع مقدس را در سال‌های اخیر تولید کرده است. در حوزه دفاع مقدس آثار زیادی تولید می‌شود و اگر کاری از همان ابتدا با قلم، فکر و برنامه‌ریزی درست و نیت خالص تولید شود، تا انتها بر دل مخاطب می‌نشیند.

مدیر شبکه ایران‌صدا افزود: دفاع مقدس هنوز تمام نشده اگر نسل امروز این خط تفکر را به درستی نگیرد، در شرایط امروز ممکن است راه درست را گُم کند.

الگوسازی کتاب «جلال‌آباد» برای نسل امروز

در ادامه آمنه مظلوم‌زاده، همسر شهید مدافع حرم جلال ملک‌محمدی عنوان کرد: کتاب «جلال‌آباد» الگوسازی قشنگی را برای نسل امروز، نسلی که از دوران دفاع مقدس دور افتادند، انجام می‌دهد و من این بار را بر دوش خودم می‌دیدم. من فکر می‌کنم عنایت شهید و قلم شیوای نویسنده باعث شد که این کتاب به بهترین شکل به نگارش دربیاید.

در ادامه فاطمه ولی‌نژاد، نویسنده کتاب‌های «دمشق شهر عشق» و «جلال‌آباد» اظهار داشت: من سعی کردم آهنگ کلمات را رعایت کنم چون کلمات، ابزار انتقال احساس در ادبیات است. نگارش این کتاب به‌طور خاص، دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی است.من در دو ماه نگارش کتاب احساس کردم با شهید زندگی می‌کنم.

در پایان برنامه کتاب گویاهای «عروس‌های جنگ» با صدای نسرین اسنجانی، «جلال‌آباد» با صدای سودابه آقاجانیان، «دمشق شهر عشق» با صدای فاطمه آل عباس، «شهد و شرنگ» با صدای سیما خوش‌چشم و «مادر آلاله‌ها» با صدای میلاد تمدن امروز رونمایی شدند و از عوامل ایران‌صدا تقدیر شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha