یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
صلح‌میرزایی

حوزه / یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: سینمای دفاع مقدس در ابتدای راهش با استقبال خوبی مواجه می‌شد زیرا جسارتی که در آن کارها مورد توجه قرار گرفته بود با استقبال تماشاگران روبرو می‌شد اما متاسفانه نزدیک به یک دهه است سینمای دفاع مقدس با صدمه جدی روبرو شده است.

قدرت‌الله صلح میرزایی کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری حوزه درباره سینمای دفاع مقدس گفت: سینمای دفاع مقدس در ابتدای راهش با استقبال خوبی مواجه می‌شد زیرا جسارتی که در آن کارها مورد توجه قرار گرفته بود با استقبال تماشاگران روبهرو می‌شد اما متاسفانه نزدیک به یک دهه است سینمای دفاع مقدس با صدمه جدی روبرو شده است.

وی افزود: هر اندازه در سینمای دفاع مقدس اثر تولید شود باز جا برای کار کردن وجود دارد، چون به اندازه تمام رزمندگان و شهدا قصه برای بازگویی است درباره چرایی ساخت فیلم‌های دفاع مقدسی باید اعلام کنم که این قبیل تولیدات تاریخ کشورمان را بازگو می‌کند برای همین باید با فیلم‌های دفاع مقدسی تاریخ پرافتخار ۸ سال جنگ تحمیلی را برای نسل امروز و فردا بیان کنیم.

این کارگردان با بیان اینکه سینمای دفاع مقدس باید قهرمان‌پرور باشد، اظهار کرد: این شکل سینما با وجود قهرمانش شکل می‌گیرد. سینمایی که قهرمان نداشته باشد جذاب نمی‌شود. قهرمانان جنگ الگوهای عالی برای جوانان امروز ما هستند. اکثر شهدا جنگ جوانانی بودند که از مال و جان خود گذشته و برای حفظ کشور جهاد کردند. این انسان‌ها قادرند در تمامی فصول الگوهای تاثیرگذار برای جوانان این سرزمین باشند.

وی درباره تاثیرگذاری سینمای دفاع مقدس تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی فیلم‌هایی که در این ژانر تولید می‌شد در بسیاری مواقع انگیزه بخش بود، این جریان.سازی در زمان حال نیز می‌تواند رخ بدهد به ویژه که جبهه مقاومت در زمان حال نیز مشغول نبرد است و ما نیاز داریم روحیه سلحشوری همیشه در جامعه زنده بماند.

صلح‌میرزایی اضافه کرد: در دوران جنگ کتابی نوشتم با عنوان «محاصره سوسنگرد» در این کتاب به اتفاقاتی که در آن مقطع رخ داده بود نظر شده بود. در حوزه دفاع مقدس کتاب‌های بسیاری نوشته شده است برای همین به فیلمسازان پیشنهاد می‌کنم از متون نوشته شده برای نگارش فیلمنامه‌های دفاع مقدسی بهره برند. البته وقتی قرار است فیلمنامه‌ای در این رابطه نوشته شود حتماً باید پیرامون موضوع تحقیقات کافی صورت گیرد.

صلح میرزایی در خاتمه بیان کرد: همان گونه که متن در ساخت یک اثر دفاع مقدسی اهمیت دارد و به نوعی ضامن کیفیت است ساختار و فرم هم اهمیت داشته و باید به آن توجه کرد. در این راستا نهادهای دولتی موظف هستند با حمایت سخت افزاری از آثار دفاع مقدسی به بهتر شدن کیفیت این دست تولیدات کمک کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha