جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
سید رمضانعلی موسوی مقدم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم در مراسم تجلیل از خانواده شهدای اهل سنت گفت: حفظ وحدت و انسجام آرمان همه شهدای دفاع مقدس بود تا دشمن نتواند از اختلافات و چند دستگی‌های جهان اسلام بهره ببرد و اهدافش را محقق سازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رمضانعلی موسوی مقدم، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (سه‌شنبه) در مراسم تجلیل از خانواده شهدای اهل سنت که در بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت تقارن هفته وحدت و دفاع مقدس با عنوان «اسوه حسنه، امت واحده» برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این نشست برای عرض تبریک به مناسبت هفته وحدت و گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس به ویژه ادای احترام به خانواده معظم شهدای اهل سنت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره به بنده می‌فرمایند که «هر جا در جمع خانواده شهدا حاضر شدید سلام گرم و ارادت قلبی مرا به آنها برسانید»، لذا این فرصت را مغتنم می‌شمرم و سلام معظم‌له را خدمت شما عزیزان می‌رسانم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: شهدا همواره در وصایای خود به ضرورت حفظ وحدت و انسجام بین فرق و مذاهب اسلامی تاکید کرده‌اند تا مبادا دشمن از شکاف و اختلاف بین فرق و مذاهب ما بهره ببرد و به اهداف خود دست یابد؛ البته طرح مساله وحدت ذاتا موضوعیت ندارد چراکه آنقدر از نظر عقلی بدیهی و اثبات شده است که پرداختن به آن توضیح واضحات است، ضمن اینکه آیات و روایات بسیاری نیز در این خصوص وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم گفت: در طول تاریخ اختلافات و دشمنی‌ها از سوی دشمنان القا شده چراکه به این نتیجه رسیده‌اند اگر مسلمین وحدت داشته باشند در اجرای فرامین و اصول اسلامی موفق شده و اسلام جهانی می‌شود، لذا همواره سعی بر دامن زدن به اختلافات داشته‌اند. در دوره استیلای استعمار انگلیس بر منطقه، اولین اقدامی که صورت گرفت حذف دولت عثمانی بود، دولت عثمانی با همه عیب‌هایش این امتیاز را داشت که اغلب سرزمین‌های عربی منطقه را یکپارچه کرده بود، اما انگلیس با تکه تکه کردن آن و تقسیم نامتوازن مرزهای منطقه و ایجاد عمدی نقاط اختلاف، بذر اختلاف و کینه را در منطقه کاشت.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بزرگ‌ترین امتیاز انقلاب اسلامی احیای وحدت اسلامی و تاکید بر یکپارچگی جهان اسلام است به طوری‌که اما راحل در سال ۱۳۴۲ در بدو نهضت اسلامی بر توحید کلمه یعنی وحدت داشتن حول کلمه توحید یعنی «لا الا ال الله» تاکید کرده و بر کنار گذاشتن اختلافات امر کردند؛ اما متاسفانه امروز به سبب اختلافاتی که در جهان اسلام گریبان مسلمین را گرفته، در وقایعی مانند کشتار مسلمین در فلسطین و غزه و پیش ا زآن در میانمار و پاکستان و افغانستان و جاهای دیگر مسلمین نتوانستند آن طور که باید جلوی دشمن بایستند چون وحدت آنها به گونه‌ای که باید جلوه می‌کرد، نبود.

وی تصریح کرد: اختلافات در دو سه دهه اخیر به اوج رسیده به طوری‌که پرورش و حمایت از داعش محصول همین اختلافات شده و داعش با همراهی دیگر گروه‌های تکفیری سعی کردند و دارند تا با ابراز رفتارهای وحشیانه و غیر اسلامی اما به نام اسلام وجهه دین پیامبر اعظم (ص) را مخدوش کرده و بر عمق اختلافات مسلمین بیافزایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha