جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
جعفری

حوزه / علی‌اصغر جعفری گفت: اگر فیلم‌های دفاع مقدسی نگاهی واقع‌گرا به آدم‌های جنگ داشته باشند مطمئن باشید مخاطب نسل امروز با شخصیت‌ها ارتباط برقرار خواهد کرد.

علی اصغر جعفری؛ معاون هماهنگ کننده امور استان‌های بنیاد حفظ آثار انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با خبرگزار حوزه بیان کرد: سینمای دفاع مقدس در چند دهه گذشته فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرده است. در مقطعی این گونه سینمایی بسیار پرمخاطب و در زمانی دیگر تعداد تماشاگران آن کم بوده است البته خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد اتفاقات خوبی در این ژانر بوده‌ایم.

وی افزود: رشد چند ساله اخیر سینمای دفاع مقدس تنها به کمیت خلاصه نمی‌شود بلکه به لحاظ کیفی نیز شاهد اتفاقات خوبی در این گونه بوده‌ایم. فیلم‌هایی چون؛ «موقعیت مهدی»، «غریب» یا «آسمان غرب» مثالی روشن در این رابطه هستند. این تولیدات توانستند در گیشه نیز با موفقیت‌های خوبی روبرو شوند البته پر واضح است توقع نیست فیلم‌های دفاع مقدسی همانند فیلم‌های کمدی فروش داشته باشد اما فیلم‌های دفاع مقدسی مخاطب لازم را به دست آورده و توانسته رضایت مخاطبان را فراهم کند.

جعفری با بیان اینکه مردم فیلم‌هایی با محوریت قهرمانان را دوست دارند، بیان کرد: این تصور که مردم دیگر مخاطب تولیدات دفاع مقدسی نیستند اشتباه محض است، عموم مردم فیلم‌های با موضوع شهدا و قهرمانان جنگ ا را دوست دارند، به شرطی‌که کارهای مربوطه کیفیت لازم را داشته باشد. متاسفانه در سال‌های قبل برخی آثار ضعیف موجبات دوری تماشاگر را به وجود آورده اما کارهای خوش‌ساخت سال‌های اخیر امیدوارم منجر به اتفاقات خوبی در این ژانر شود.

وی ادامه داد: ستاد کل نیروهای مسلح از فیلم‌ها و سریال‌های دفاع مقدسی حمایت به عمل می‌آورد. در فیلم «آسمان غرب» ارتش همانند یک مانور نظامی از فیلم حمایت کرد این پشتیبانی از فیلم‌های دیگری چون «موقعیت مهدی» و «غریب» نیز رخ داد.

جعفری در انتها تاکید کرد: قهرمانان جنگ را در آثار دفاع مقدسی، دست نیافتنی نشان ندهیم. حضرت آقا بارها در سخنرانی‌های خود روی این مطلب تاکید کرده‌اند. اگر فیلم‌های دفاع مقدسی نگاهی واقع‌گرا به آدم‌های جنگ داشته باشند مطمئن باشید مخاطب نسل امروز با شخصیت‌ها ارتباط برقرار خواهد کرد؛ اتفاقی که در فیلم «غریب» رخ داد ولیکن اگر بخواهیم همانند برخی آثار آدم‌های جنگ را فرازمینی تصویر کنیم در حقیقت مخاطب را از فیلم‌های دفاع مقدسی دور کرده‌ایم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha