یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
عکس / تجدید میثاق مدیر ،اساتید وطلاب مدارس علمیه استان قزوین با آرمانهای شهدا وامام شهیدان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین به مناسبت هفته دفاع مقدس در گلزار شهدای قزوین گفت: ما روحانیون و طلابش حتماً باید گوشه‌ای از خلوت های خودمان را و عملکرد علمی و تربیتی خودمان را به الگو برداری از زندگی و عملکرد شهدا اختصاص بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت‌الاسلام و المسلمین اصغر عرفانی امروز به همراه جمعی از اساتید وطلاب مدارس علمیه استان قزوین و با حضور در گلزار شهدای هشت سال دفاع مقدس ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یاد آور رشادت ها و ایثارگری های نسلی منحصر به فرد و الگویی برای تمام نسل ها می باشد و یاد و خاطره شهدایی که پیروزی‌های وجب به وجب آنها علیه کفر و دشمنان جهانخوار و سلطه‌گر زمان خود، برای ما درسی در دل تاریخ است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس امروز به نام روز رزمندگان، ایثارگران و شهدا نام گرفته که خیلی به جا بوده و هست که از جمله مجموعه‌هایی که باید در کل سال پیوند تنگاتنگ با شهدای دفاع مقدس و مخصوصاً شهدای طلبه داشته باشد حوزه علمیه، مدیران حوزه علمیه و طلبه ها هستند.

دبیر شورای عالی حوزه استان قزوین تصریح کر د: ما طلبه ها هستیم که به نگاه و باورهای این شهدا به ویژه شهدای طلبه در زندگی خود نیازمند هستیم، ما اگر بخواهیم بنیان‌های خودمون را از عمق وجود به صحنه عملیات و میدان مبارزه و فعالیت بکشانیم راهی جز تجدید میثاق با شهدا نداریم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطر نشان کرد: ما روحانیون و طلاب حتماً باید گوشه‌ای از خلوت و عملکرد علمی و تربیتی خودمان را به الگو برداری از زندگی و عملکرد شهدا اختصاص داده و رفتار و گفتار و نیات آنها در میدان جهاد و جهادگری آنها و ایثار و هدیه کردن تمام وجود خودشان در مسیر خداوند تبارک و تعالی، همه را به عنوان الگو و سرلوحه زندگی قرار دهیم.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان داده که نسبت و تعداد شهدا و آزادگان و ایثارگران حوزه علمیه نسبت به دیگر مجموعه ها بالاتر است و این یکی از افتخارات حوزه علمیه می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عرفانی بیان کرد: اگر امروزه کسانی در حوزه بخواهند از مسیر حق شهدا فاصله بگیرند در حقیقت قافیه مسیر علم و تربیت را باخته اند.

وی اظهار کرد: یاد و خاطره تمامی شهدا را گرامی می داریم مخصوصاً شهدای گمنام که از دنیا گذشتند، گاهی فرازهایی از زندگی این شهدا انسان را زیر و رو می کند و دلها را شیفته شهدا و راه شهدا می کند همه ابعاد وجودی شهدا برای ما الگو هستند و هر چه ما داریم به یمن خون پاک شهدا هست.

روحانیون و طلاب در زندگی از شهدای طلبه الگو بگیرند


انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha