یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
کریمی

حوزه/ رییس دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین از ارائه مشاوره رایگان حقوقی به بیش از ۲ هزار نفر توسط واحد معاضدت حقوقی در شش ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام اکبر کریمی، رییس دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه هدف از ارشاد و معاضدت قضایی، پاسخگو بودن به مراجعات و سؤالات مردمی است تا از تحمیل هزینه و بار بر دوش مردم و از سوی دیگر ورودی پرونده به محاکم قضایی کاسته شود، گفت: در حال حاضر ۱۸۵ وکیل از کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضاییه با واحد معاضدت حقوقی دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین همکاری دارند.

حجت الاسلام کریمی اضافه کرد: در شش ماهه اول سال جاری ۲ هزار و ۵۹ نفر از خدمات مشاوره رایگان حقوقی واحد معاضدت دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین بهره مند شده اند.

رییس دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین افزود: افراد کم بضاعتی که قادر به پرداخت هزینه های وکالت نیستند می توانند با مراجعه به واحد معاضدت حقوقی دادگستری محل سکونت و دریافت گواهی از نهاد های حمایتی بعد از احراز شرایط لازم از خدمات وکیل رایگان استفاده کنند.

وی در پایان گفت: همچنین ایثارگران و بسیجیان نیز می توانند با حضور در دفاتر حمایت قضایی بسیج و ایثارگران مستقر در دادگستری ها از مزایای خدمات رایگان حقوقی برخوردار شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha