جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
صوفی

حوزه/ جانشین سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور، اقتدار توام با رافت و مهربانی را از ضروریت های پلیس در تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: این مهم در سایه ولایتمداری، ایثارگری، پاک دستی، امانت داری و خدمت گزاری بی منت کارکنان انتظامی، تبلوری از پلیس مکتبی را در جامعه به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علی اکبر صوفی، در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، ضمن تبریک ایام میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: شهدای ما با تأسی به سیره نورانی رسول خدا(ص) و اهل بیت پاک و مطهرشان، جان شیرین خود را برای اعتلای اسلام و کشور اسلامی فدا کردند.

این مقام مسئول در ادامه در خصوص اهمیت جهاد تبیین، افزود: وظیفه‌ی خواص این است که در مواقع لازم، باید تردیدافکنی و شک‌آفرینی دشمن را خنثی کنند و مسائل راتبیین کنند؛ شهدای ما اهل حرف زدن، اهل منطق، اهل استدلال، اهل اثرگذاری روی دیگران بودند و کار خودشان را در مواقع لازم انجام دادند.

وی ادامه داد: در قرآن نیز یک نمونه‌ای وجود دارد، آن قضیّه‌ی رجل مؤمنی است که در سوره‌ی یاسین از او نام برده شده: وَ جاءَ مِن اَقصَا المَدینَةِ رَجُلٌ یَسعی‌ قالَ یا قَومِ اتَّبِعُوا المُرسَلین‌؛ وقتی که سه پیغمبر از طرف پروردگار در این قوم مبعوث شدند و مردم ایمان نیاوردند و علیه اینها توطئه کردند و تصمیم گرفتند که اینها را نابود کنند، یک مرد شجاع و مؤمنی خودش را بسرعت به جمعیّتِ مردم رساند و گفت: یا قَومِ اتَّبِعُوا المُرسَلین؛ از اینها پیروی کنید؛ اِتَّبِعوا مَن لا یَسئَلُکُم اَجراً وَ هُم مُهتَدون، بعد میرسد به اینجا: وَ ما لِیَ لا اَعبُدُ الَّذی فَطَرَنی وَ اِلَیهِ تُرجَعُونَ‌ ؛ با صدای بلند، با صراحت، ایمان خودش را بیان میکند. خواص باید صریح باشند، باید باصراحت حرف بزنند، باید شبهه‌ها را از ذهنها زایل کنند، دوپهلو و دوگونه و تردیدآمیز حرف نزنند، اِنّی آمَنتُ بِرَبِّکُم فَاسمَعون؛ بشنوید! من ایمان آوردم. این نمونه‌ی کاری است که خواص میتوانند انجام بدهند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بزرگ‌ترین کسی که «جهاد تبیین» کرد امام راحل بود و بزرگ‌ترین کاری که با «جهاد تبیین» انجام گرفت، کاری بود که امام بزرگوار ما انجام داد، امام راحل با «جهاد تبیین» کاری کرد که دیگران با هیچ وسیله‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاریِ دیگری، نه می توانستند انجام دهند، نه امیدش را داشتند که بتوانند انجام دهند؛ امام با زبان و با منطق این کار را انجام دادند؛ «جهاد تبیین» این است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: با تمسک به سیره نبوی و علوی، انتظامی تراز انقلاب اسلامی، مأمن همیشگی هموطنان عزتمند، خار چشم دشمنان و سپر پولادین در مقابل تهدیدکنندگان امنیت کشور و مردم است.

حجت الاسلام صوفی تصریح کرد: کارکنان خدوم انتظامی در برخورد با برهم زنندگان و تهدید کنندگان امنیت جامعه مصداق بارز "اشداء علی الکفار" و در تعامل با مردم شریف ایران اسلامی "رحماء بینهم" هستند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در خاتمه اظهار داشت: اقتدار توام با رافت و مهربانی را از ضروریت های پلیس در تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: این مهم در سایه ولایتمداری، ایثارگری، پاک دستی، امانت داری و خدمت گزاری بی منت کارکنان انتظامی، تبلوری از پلیس مکتبی را در جامعه به همراه داشته است.

گفتنی است، در این مراسم طی حکمی از سوی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی ج.ا.ایران؛ حجت الاسلام سید جعفر بابایی به سمت رئیس ع.س فرماندهی انتظامی استان اصفهان منصوب و از تلاش های حجت الاسلام محمد حسین ایروانی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha