جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
بازگشایی کتابخانه

حوزه/ سه کتابخانه عمومی در استان بوشهر امروز در هفته دفاع مقدس بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، همزمان به هفته دفاع مقدس، امروز سه کتابخانه عمومی دلیران تنگستان شهر آباد، شهید چمران روستای سمل و شهید حسینی صفت روستای فاریاب پس از بازطراحی، انجام اصلاحات ساختمانی، تعمیرات اساسی و تجهیز با امکانات جدید با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، فرمانداران دشتستان و تنگستان، خانواده شهدا و جمعی از مسئولین و علاقمندان بازگشایی شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در این بازگشایی ها، اظهار کرد: دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی توجه ویژه به مقوله فرهنگ بوده است و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن اشاره کرده اند.

حیدر راهب با بیان اینکه هر چقدر در حوزه کتاب و کتابخوانی هزینه شود، سرمایه گذاری است، افزود: حوزه کتاب و کتابخوانی از مهمترین مقوله های عرصه فرهنگ است که لازم است توجه ویژه ای به آن شود.

وی با تشکر از مسئولین این سه کتابخانه و دست اندرکاران انجام این پروژه ها، تصریح کرد: این کتابخانه ها پیش از این فضای مناسب و جلوه بصری خوبی نداشت که با بازطراحی انجام شده، فضای آن ها به ویژه بخش کودک، به طور کلی تغییر کرده و متحول شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ادامه داد: امید داریم با این بازطراحی ها و ایجاد جلوه های بصری که در این کتابخانه ها ایجاد شده، رونق بیشتر آنها را شاهد باشیم.

راهب افزود: برای بازطراحی و تجهیز کتابخانه عمومی دلیران تنگستان شهر آباد بیش از ۲۵۰ میلیون تومان، کتابخانه عمومی شهید چمران روستای سمل بیش از ۳۰۰ میلیون تومان و کتابخانه عمومی شهید حسینی صفت روستای فاریاب بیش از ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده و آماده استفاده مردم، دوست داران کتاب و علاقمندان به ویژه کودکان و نوجوانان می باشد.

وی با بیان اینکه در نام گذاری کتابخانه ها و بخش های مختلف آنها، هدف ما استفاده از نام های شخصیت ها و فرهیختگان محلی است که باعث شناخت بیشتر مردم می شود، خاطر نشان کرد: در همین راستا سالن مطالعه کتابخانه عمومی دلیران تنگستان آباد به نام شهید علی دشت بوری و سالن مطالعه کتابخانه عمومی شهید چمران روستای سمل نیز به نام شهید غلامرضا غلامزاده نام گذاری شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ادامه داد: به همین مناسبت تابلو یادبود این شهدا همچنین شهید سید مجتبی حسینی صفت که کتابخانه عمومی فاریاب به نام این شهید مزیّن می باشد، با حضور خانواده این شهدا رونمایی و در محل کتابخانه ها نصب شد.

احمد بنافی فرماندار دشتستان و احمد لطفی فرماندار تنگستان نیز ضمن بازدیدهای جداگانه از بخش های مختلف این کتابخانه ها، ضمن ابزار خشنودی از تغییرات صورت گرفته، از اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر و دست اندرکاران این پروژه ها تشکر کردند.

در پایان این بازگشایی ها، از خانواده شهدا، مسئولین این سه کتابخانه و دست اندرکاران بازطراحی و تعمیر این کتابخانه ها با اهدای لوح سپاس، قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • 😛 IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
    0 0
    شهرتان آباد آباد باد