جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
تصاویر/ آئیین افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه فاطمیه نقده

حوزه/ حجت الاسلام فصیح نیا تحصیل علم و فهم دانش را از دیگر شاخصه انسان الهی و موفق دانست و گفت: تحصیل علم و دانش و حرکت در مسیر فهمیدن، شکرگزاری نعمات الهی، ارزش قائل شدن به سلامتی خود و محیط پیرامون و جامعه، اطاعت از خدای متعال، اعتماد به  تقدیر الهی، تلاش برای به دست آوردن روزی حلال، امید داشتن به خدای متعال و ارتباط قلبی با پروردگار از جمله مهم ترین شاخصه های انسان الهی و موفق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین فصیح نیا امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه فاطمیه نقده که با حضور هیئت امناء این مدرسه، امام جمعه محمدیار، امام جمعه نقده، و مسئولین و و اساتید مدرسه علمیه فاطمیه نقده در این مدرسه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: خدای تبارک و تعالی انسان را مختار خلق کرده و می تواند مسیر زندگانی خود را تعیین کند یعنی هم می تواند خود را با انتخاب درست به سعادت برساند و هم می تواند به ضلالت و هلاکت برساند و لذا همیشه دعا کنیم خدا ما را به درجات عالی و سعادت رهنمون سازد.

وی ادامه داد: در بسیاری از کتب اسلامی صفات انسان موفق را تبیین کرده اند و آفرینش انسان بر اساس هدف و غایتی بوده است. حرکت و سیر انسان باید در همان سمت و سو باشد و گرنه موفقیتی حاصل نخواهد شد.

امام جمعه نقده خاطرنشان کرد: انسانی که در زندگی خود فاقد هدف باشد با حیوان تفاوتی نخواهد داشت و انسان موفق با هدف وبرنامه می تواند بفهمد که برای چه خلق شده و باید چه مسیری را طی کند تا به غایت و هدف الهی برسد.

وی مسئولیت پذیری را از دیگر شاخصه انسان موفق در دنیا توصیف کرد و افزود: باید انسان در زندگی خود مسئولیت داشته باشد و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت اجتماعی و زندگی برازنده انسان نیست، یک سری تکالیف برگردن انسان است که باید آن ها ره به نحو احسن انجام دهد.

حجت الاسلام فصیح نیا خاطرنشان کرد: انتخاب هم مسیر و دوست در زندگی سومین شاخصه انسان موفق و دارای هدف است و انتخاب دوست می تواند در رشد و نمو انسان کمک بسزایی داشته باشد.

وی افزود: انسان مؤمن باید به لحظات و عمرش توجه ویژه داشته باشد نباید اوقات خود را تلف کند و باید برای لحظه لحظه زندگی خود برنامه ریزی کند وگرنه در دام شیطان خواهد افتاد.

امام جمعه نقده تحصیل علم و فهم دانش را از دیگر شاخصه انسان الهی و موفق دانست و گفت: تحصیل علم و دانش و حرکت در مسیر فهمیدن، شکرگزاری نعمات الهی، ارزش قائل شدن به سلامتی خود و محیط پیرامون و جامعه، اطاعت از خدای متعال، اعتماد به تقدیر الهی، تلاش برای به دست آوردن روزی حلال، امید داشتن به خدای متعال و ارتباط قلبی با پروردگار از جمله مهم ترین شاخصه های انسان الهی و موفق است.

لازم به ذکر است که در این مراسم یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای اخیر لبنان گرامی داشته شد و حاضرین بر سر دادن شعارهای ضد صهیونیستی حمله این رژیم به زنان و کودکان لبنان و سکوت مجامع بین المللی را محکوم کردند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha