جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
مولانا سید احمد علی عابدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید احمد علی عابدی، نماینده آیت الله العظمی سیستانی در هند با صدور بیانیه‌ای حملات اسرائیل به لبنان را محکوم کرد.


به گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، مدیر جامعة الامام امیرالمومنین  ، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد علی عابدی، با صدور بیانیه ای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان را به شدت محکوم کرد.
وی ، دشمنی یهودیان را نسبت به مؤمنین به این آیه استناد کرد: خداوند متعال می فرماید: «یهودیان را بزرگترین دشمنان اهل ایمان خواهی یافت». قرآن کریم این گفتگو را ۱۴۰۰ سال پیش مطرح کرده است و این گفتگو به همان اندازه که دیروز صادق بود امروز نیز صادق است، دشمن‌ترین دشمنان مؤمنان، یهودیان هستند و این دشمنی بارها و بارها ظاهر می‌شود و قرآن می فرماید: ای مؤمنان، با آنها دوستی نکنید، پس قرآن از یک سو می‌فرماید که بیشترین دشمنان مؤمنان، یهودیان هستند، و از سوی دیگر می فرماید: اگر مؤمنان به دستور قرآن گوش می‌دادند و با آنان دوستی برقرار نمی‌ کردند؛ امروز این وضعیت پیش نمی‌آمد.
وی در ادامه تصریح کرد: دشمنی رژیم صهیونیستی، با اسلام و به ویژه با شیعیان، از روز اول تاکنون ادامه داشته است و هرگز سر دوستی با اسلام و به ویژه شیعیان نداشته‌اند؛ بلکه بعضاً مستقیماً دست به ظلم و جنایت علیه شیعیان زده‌اند و بعضاً جریانات تندرو را به وجود آورده‌اند و در پشت صحنه به تجهیز و تحریک آنان علیه مسلمانان و شیعیان پرداخته‌اند.
مدیر جامعةمدیر جامعة الامام امیرالمومنین افزود: اگر با دقت به اختلافات امروز مسلمانان نظر بافگنیم، می‌بنیم که در پشت این اختلاف افگنی‌ها دستان لابی‌های صهیونیستی قرار دارد.
وی تصریح کرد: امروز ما می‌بینیم که فلسطین و غزه توسط رژیم صهیونیستی کاملاً ویران و زنان کودکان به خاک و خون کشیده شده است؛ امّا کشورهای اسلامی نظاره‌گر است در حالی که طبق فرمایش پیامبر اسلام(ص) مثل اهل ایمان در دوستی متقابل و در تراحم و مهربانی متقابل مثل اعضای یک پیکر است، وقتی عضوی از اعضای یک پیکر به درد آید، سایر اعضاء در تب و تاب است یکی در می‌کشد دیگری بیداری و بخوابی می‌کشد. امروز به‌خاطر سکوت جهان اسلام آنقدر ظلم بر مردم فلسطین شده که قابل بیان نیست.این سکوت باعث شد که رژیم صهیونیستی پا را فرتر گذاشت و بر لبنان نیز حمله کند و مرحله به مرحله حملات وحشیانه‌اش را بر زنان و کودکان بی‌گناه شدت ببخشد و هیچ خط قرمزی را نشناسد.
وی اضافه کرد: حمله به غزه را می توان نوعی ارتجاع نامید و تنها چیزی که شنیده نشد صدای مظلوم بود؛ اما مردم و مقاومت لبنان بی دلیل مورد حمله و تهاجم قرار گرفت فقط به‌خاطر دفاع از مظلوم و یا توطئه دیرینه یهودیان برای نابودی اسلام و مسلمانان و به ویژه شیعیان است.
حجت الاسلام  والمسلمین عابدی افزود: البته اسرائیل هنوز هم درد شکست از حزب الله را احساس می کند؛ اما انجام چنین حملاتی به مناطق و منازل مسکونی؛ زنان و اطفال معصوم نه اخلاقی، نه قانونی و نه انسانی است، با تأسف سکوت جهان اسلام و کل جهان بشریت این جنایات را غم انگیزتر کرده است.
وی اظهار داشت: ما هیچ امیدی به مسلمانان اطراف خود نداریم، چرا که همین مردم دیروز نظاره گر مظلومیت اهل بیت علیهم‌السلام بودند و سکوت کردند؛ امّا اطمنان داریم که خداوند متعال از مظلوم حمایت خواهد کرد و از ظالمان و ستمگران انتقام سخت خواهند گرفت.
به امید آن روزی که منتقم زهرا (س) بیاید و جهان بشریت را پر از عدل و داد نماید و به ظلم و ستم خاتمه دهد.
خدایا آن روز را برای مظلومین و مستضعفین عالم برسان تا با چشم خود ببینیم.
سید احمد علی عابدی
امام جمعۀ بمبئی هند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha