جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024

همایش«پشتیبانی از مقاومت مردم مظلوم غزه» با مشارکت 27 مجموعه علمی و فرهنگی در سالن مرکزی«نقابه الصحافه اللبنانیه» در بیروت برگزارشد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در این همایش که به دنبال حوادث جنایت‌بار رژیم صهیونیستی در غزه و در راستای دفاع از مردم غزه برگزارشد، فواد الحرکه جانشین نقابه الصحافه اللبنانیه ضمن محکوم کردن حمله وحشیانه اسرائیل به غزه، پشتیبانی از مظلومین غزه را ضروری دانست.

عبده ابوکسم مسئول اعلام کاتولیک لبنان ضمن اظهار همدردی با مردم ستمدیده غزه حملات وحشیانه اسرائیل را غیر قابل توجیه دانست و افزود: مسیحیت و کنیسای مارونی این جنایت را شدیداً محکوم و آن را مخالف همه موازین انسانی و بین‌المللی می‌داند.

شیخ عبدالناصر جبری از علمای اهل‌سنت لبنان با اشاره به فاجعه بزرگ قرن بیست و یکم که در حال وقوع در غزه است سکوت علمای اسلامی و جامعه الازهر مصر را محکوم دانست و افزود: در جنگ سی و سه روزه لبنان در سال 2006 با توجیه اینکه اسرائیل علیه شیعیان می‌جنگد سکوت کردید ولی اینک که اسرائیل اهل‌سنت را قتل عام کرده چرا سکوت می‌کنید؟

غسان مطر نویسنده و شاعر مشهور مسیحی لبنان نیز فاجعه خونین غزه را جنایت بشری توصیف کرد و ضرورت دفاع همة اتباع ادیان الهی از مردم مظلوم غزه را خواستار شد.

عمر غندور رییس«اللقاء الوحدوی الاسلامی» گفت: حسنی مبارک گفته است فتح معبررفح متوقف بر حضور نمایندگان سلطه فتح و اتحادیه اروپا می‌باشد این در حالیست که اولاً توافق بین گروههای فلسطینی و دولت خودگردان فلسطین یک میثاق بین‌المللی نیست. ثانیاً میثاق‌های دیگر بین‌المللی دفاع و کمک به کودکان و زنان و مجروحین را لازم دانسته چرا حسنی مبارک به آن میثاق‌ها عمل نمی‌کند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha