جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین رنجبر گفت: باید معنای انتظار واقعی را بدانیم، منتظر کسی نیست که در حالت نشسته باشد و حرکتی نداشته باشد بلکه باید در دوران غیبت وظایف را انجام دهد و قدم برای ظهور امام زمان(عج) بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کردستان، حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر روز گذشته در جمع طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار، اظهار داشت: این روزها، روزهای سختی برای امت رسول خدا(ص) است، امروز مسلمانانی در فلسطین و لبنان در شرایط بدی قرار گرفته‌اند و مورد ظلم و ستم دشمنان قرار می‌گیرند، اینها همه نتیجه این است که ما از مکتب رسول خدا(ص) دوره شده‌ایم، اگر در مکتب حضرت اکرم(ص) حرکت می‌کردیم و امت واحده می‌شدیم دشمنان جرات این تجاوزگری‌ها را نداشتند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در دوران رسول اکرم(ص) پیام آسمانی به همه انسان‌ها در دنیا می‌رسد و بعد رسول خدا هم مسلمان دوران شکوفایی داشته‌اند که رنسانس اسلامی نامیده می‌شود، به طوری که اروپایی‌ها به نوعی تحت سلطه مسلمان بودند و بزرگترین دانشمندان عالم در جهان اسلام بودند.

وی عنوان کرد: رنساسن در جهان غرب زمانی اتفاق افتاد که اینها با مسلمان ارتباط گرفتند و همه اینها در سایه جهان اسلام روی داد، اما امروز ما به کجا رسیده‌ایم!؟

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر بیان کرد: امروز انسان‌های مستاصلی هستیم که تنها می‌توانیم برای مسلمانان به ویژه مردم فلسطین و لبنان دعا کنیم، زیرا جهان استکبار تمام عیار در کنار صهیونیست‌ها قرار گرفته و از آنها حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) می‌فرماید جهاد در راه خدا دری از درهای بهشت است، گفت: خداوند در وجود رزمندگان مقاومت غیرتی قرار داده که امروز در سایه این غیرت برابر ظلم ایستاده‌اند، وقتی در جهان اسلام حاکمان بی‌غیرت و بی‌هویت افسار برخی کشورهای اسلامی را در دست دارند، وضعیتی بهتر از این را نخواهیم داشت.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ابراز کرد: از خدا بخواهیم که در این ایام همه ما مورد عنایت و توجه خاصه امام عصر(عج) باشیم، مگر امام عصر برای نجات مسلمین دعا بفرمایند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند هر کسی از اصحاب امام عصر(عج) باشد باید انسان منتظر واقعی باشد، بنابراین باید معنای انتظار واقعی را بدانیم، منتظر کسی نیست که در حالت نشسته باشد و حرکتی نداشته باشد بلکه باید در دوران غیبت این وظایف را انجام دهد و قدم برای ظهور امام زمان(عج) بردارد.

وی تصریح کرد: بی‌شک همه شما که اینجا آمده‌اید و طلبه شده‌اید به دنبال معنویات هستید، بنابراین درون خود را الهی کنید که این می‌شود انسان منتظر و زمانی که امام عصر(عج) تشریف آوردند جزو اصحاب ایشان خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طلبه‌ها عنوان سربازی امام عصر را دارند و باید تلاششان بیشتر باشد و به عنوان مُبلغ دین مردم را به سمت محبت امام زمان سوق دهند، لذا طلاب از این ایام عمر بهترین استفاده را ببرید زیرا اگر کسی حرکت نکند به راحتی فرصت‌ها را از بین می‌برد.

وی یادآور شد: در آغاز سال تحصیلی تلاش کنید با برنامه ریزی درست آینده خود را تضمین کنید و همواره اهل علم و ایمان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha